یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

قدرت‌های غیرالهی غربی را ضعیف می‌بینیم، سرکشی بازار اجاره، کارنامه سپاه در مبارزه با تروریسم؛ از آمریکا و اسرائیل تا داعش و آشوبگران، از جمله موضوعات مورد توجه روزنامه‌های یکشنبه 29 مرداد است.

اگرچه 70 سالگی را رد کرده اما هنوز هم جای حرف و حدیث دارد! آب‌های 28مرداد 1332 انگار هنوز از آسیاب نیفتاده است، چراکه هر ساله و هنوز عده‌ای ادعا می‌کنند این ماجرا، کودتا نبود.

رابطه ایران و عربستان پس از سال‌ها وقفه باردیگر برقرار شد. تحلیل‌گران دلایل زیادی برای توضیح این رویداد بیان کرده‌اند؛ دلایلی که هر کدام، تنها بخشی از واقعیت را توضیح می‌دهد.

ترویج زندگی خوبان گمنام شهر، موجب می‌شود احساس «شهر عصیان» اصلاح و فهم اینکه هیچ‌گاه شهر مشحون از خوبان گمنام است اسان شود.

با آنکه اسناد سری و محرمانه وزارت امور خارجه آمریکا و انگلیس هر 30سال منتشر می شود و دلیلی بر محرمانه بودن آنها وجود ندارد، اما تاکنون آنها از افشای اسناد محرمانه کودتای 28 مرداد پرهیز کرده اند.

روزنامه اصلاح‌طلب: روابط ایران و عربستان همواره متاثر از روابط ایران با امریکا از یک سو و عربستان با امریکا از طرف دیگر بوده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت تکرار اهانت به ساحت مقدس قرآن و ارزش‌های انسانی اعلام کرد: اندیشمندان جهان اسلام مانع از تکرار بی‌حرمتی به قرآن شوند.

نشست سران قوا به میزبانی دفتر رئیس‌جمهور برگزار و مهم‌ترین مسائل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور از مردمی کردن اقتصاد به عنوان راه حل تحقق شعار سال و اجرای برنامه‌های توسعه کشور یاد کرد و گفت: مهار تورم و رشد تولید جز از طریق مردمی کردن اقتصاد محقق نمی‌شود.