چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مجموع کل پیش ثبت نام کنندگان تا ساعت 11 امروز به 24 هزار و 370 نفر رسید.

رئیس‌جمهور با اشاره به خدمات برجسته‌ای که در طول دوران انقلاب اسلامی برای توسعه و آبادانی این استان صورت گرفته است، گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای مردمی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نخستین سفر رسمی دوجانبه و به منظور شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و آفریقای جنوبی به پرتوریا سفر کرده بود، وارد تهران شد.

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای درباره آزادسازی منابع توقیف شده ایران اعلام کرد: زندانیان مدنظر آمریکا همچنان در ایران حضور دارند.

قائم مقام حزب موتلفه گفت: اصلاح‌طلبان تحلیل‌های کاملاً اشتباهی انجام می‌دهند و این باعث می‌شود که این افراد نه تنها در مسیر و اراده مردم نباشند بلکه در برابر خواست آنها قرار بگیرند.

سید محمد مرندی تحلیلگر امور بین الملل و هسته‌ای با رد برخی ادعاها و شائبه‌ها در مورد فرایند تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن و آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیام دعوت محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از همتای لبنانی را برای سفر به ایران به وی ابلاغ کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد خبر خروج زندانیان دو تابعیتی آمریکایی را از زندان اوین تهران تایید کرد.

فرآیند اجرای توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان و همچنین آزادسازی تمام پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی آغاز شده است.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: حیات طیبه در قناعت است؛ قناعت، یک نوع فضیلت است ولی فقر فضیلت نیست.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: احزاب برای حفظ جایگاه خود باید افراد با صلاحیت را برای انتخابات مجلس معرفی کنند.

رئیس‌جمهور، زیارت و پیاده‌روی اربعین را حرکتی تمدنی دانست که با اتحاد ملت‌ها در برابر نظام سلطه، امروزه به نماد تحول و جلوه شاخص مقاومت تبدیل شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات آفریقای جنوبی، عصر امروز پنجشنبه 19 مردادماه با «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه انتخابات محوری یک آفت است گفت: نیروهای دلسوز نظام و انقلاب باید از انتخابات محوری در اهداف و برنامه‌های خود پرهیز کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی اصلاحات شورای نگهبان بر طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی، در جلسات هفته آینده صحن علنی مجلس، خبر داد.