چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

سیاسی وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در دیدار همتای ایرانی در پرتوریا ضمن تأکید بر اهمیت روابط ایران و کشورش، حمایت آفریقای جنوبی از عضویت ایران در بریکس را مورد اشاره قرار داد.

یکی از مراجع تقلید تاکید کرد: امروز باید با هوشیاری مسائل را رصد کرد ومانع از تحریف گردید خصوصاً در موضوع انقلاب اسلامی که در زمان ما به ثمر رسید و این مهم در درجه اول متوجه نخبگان حوزه و دانشگاه است.

سخنگوی دولت با اشاره به پیشگامی دولت در مقابله با تقلب در کنکور گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد هیچ متقلبی در کلاس‌های دانشگاه بنشیند و دولت با قدرت از ورود متقلبان به دانشگاه جلوگیری می‌کند.

سخنگوی ستاد انتخابات از بارگذاری و تکمیل مدارک 3 هزار و 48 نفر از متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس، در سامانه پیش ثبت‌نام خبر داد.

مسئول روابط عمومی دفتر نماینده سبزوار در مجلس شورای گفت: عنابستانی به علت انسداد یکی از عروق قلبی مجبور به انجام آنژیوگرافی شده و ادعای سکته قلبی وی نادرست است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان مجلس به ماجرای انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ورود خواهد کرد، گفت: پورعباس همواره به دنبال احقاق حقوق مردم بوده است.

یکی از مرتبطین شبکه های معاند تحدید نسل ایران به نام دکتر منیره ترز بصیر توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در آبان ماه سال گذشته دستگیر و روانه زندان اوین شد و در نهایت از کشور اخراج شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پیش ثبت‌نام بیش از 20 هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت 11 امروز خبر داد.

پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به ریاست وزرای خارجه 2 کشور در پرتوریا گشایش یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از ارائه هزار و 500 پیشنهاد برای بررسی لایحه عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این لایحه با رای استمزاجی مشمول اصل 85 آیین نامه داخلی مجلس شد و این موضوع هفته آینده از صحن رای خواهد گرفت.

منابع دیپلماتیک نزدیک به تیم مذاکره‌کننده طالبان در میان سال‌های 2013 تا 2015 نیز اعلام کردند که این پیشنهاد در آن دوران نیز بارها از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: گاهی درخصوص جرایم و تخلفات مختلف از جمله دستگیری افراد، پرونده‌ای در جامعه مطرح می‌شود اما از سرانجام آن جرم و احکامی که صادر می‌شود، مردم بی‌اطلاع می‌مانند.