پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با نخستین روز از فروردین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مسئولان کشوری در مصلای امام (ره) تهران آغاز به کار کرد.

برای عبادت یک مفهوم وسیع‌تری در فرهنگ قرآن وجود دارد که ما باید آن مفهوم وسیع‌تر را پیدا کنیم و چگونه عبادت خدا بکنیم و عبادت غیرخدا نکنیم.

ویل اسمیت ستاره سینمای هالیوودی گفت که در ماه رمضان سال گذشته کتاب مقدس مسلمانان را به صورت کامل خوانده است.

جشن نوروز یکی از نمادهای فرهنگ ایرانی است که از گذشته‌های دور تا به هم اکنون پابرجا مانده و آیین‌های آن از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا می‌کند.

کنسرت‌های موسیقی برخی از خوانندگان همزمان با آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی در تهران و بعضی از شهرهای کشور برگزار می‌شود.

شبکه یک با امیرحسین مدرس، شبکه دو با المیرا شریفی و وحید رونقی، شبکه سه با حامد سلطانی و شبکه نسیم با فرزاد حسنی تحویل سال را با برنامه های مختلفی اجرا کردند.

حرم منور رضوی از ابعاد و جنبه‌های مختلف معماری ایرانی و اسلامی دارای ارزش‌های شاخص و نمایان و ماندگار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خداوند می‌فرماید او را عبادت کنید، که این عبادت نگهداری روح و باطن شما از گناهان ظاهری و باطنی است.

موسیقی ایران در سالی که گذشت شاهد و ناظر خداحافظی ابدی تعداد زیادی از هنرمندان عرصه های مختلف موسیقی بود که متاسفانه پیدا کردن جایگزین شایسته‌ای برای آنها دور دست به نظر می رسد.

مراسم حرم مطهر بانوی کرامت به مناسبت آغاز سال جدید از یک ساعت و نیم مانده به اذان صبح روز چهارشنبه یکم فروردین‌ماه 1403 همراه با قرائت دعای توسل مناجات‌خوانی اجرای گروه‌های سرود و تواشیح دنبال می‌شود.

در دعای هشتمین روز از ماه مبارک رمضان از خدا می‌خواهیم که همواره آشکار کردن سلام را نصیب ما کند.

ویژه برنامه‌های مراسم تحویل سال حرم مطهر رضوی از چهارشنبه یکم فروردین 1403 ساعت 1:50 بامداد در پنج بخش در حرم رضوی آغاز خواهد شد و تا ساعتی پس از لحظه تحویل سال ادامه خواهد داشت.

انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر تعدادی از کتاب‌ها سبب شد مخاطبان اقبال بیشتری به این آثار در بازار نشر نشان دهند.

حسن روح الامین نقاش برجسته کشور، از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت ارشاد گواهینامه درجه یک هنری دریافت کرد.