شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

به دلیل مراجعات متعدد از سوی مقلدین و کمبود رساله علمیه، موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام که متولی انتشار آثار حضرت امام است به ناشران مختلف اجازه چاپ و انتشار این اثر مهم را داده است.

مجمع عمومی خانه سینما برای برگزاری انتخابات هیات مدیره که قرار بود عصر امروز برگزار شود، لغو شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گرامیداشت اندیشمندانی اندیشه ورز چون شیخ اشراق، گرامیداشت شان عظیم فرهنگ و معرفت است.

برنامه تلویزیونی "با حسین حرف بزن" قرار است از هفته آینده برای هفتمین سال متوالی با فضای صحن و سرای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روی آنتن شبکه نسیم برود.

طی حکمی از سوی پیمان جبلی رئیس رسانه ملی مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در نیویورک منصوب شد.

مسأله مخاطب، چابک سازی نیروی انسانی و بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری ظرفیت‌های موجود رسانه ملی، از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریتی دوره جدید سازمان صداوسیماست.

به نظر می‌رسد در میانِ دعواهای «جیران» و «مارال» و عدم ورود ساترا به میدان، جایِ خالی توجه به مخاطب احساس می‌شود.

جامعه صنفی در نامه‌ای خطاب به ریاست هیات مدیره خانه سینما، تبعات انتخاب نماینده تهیه‌کنندگان را گوشزد کرده و به موارد قانونی این انتخاب اشاره کرده است.

نام تابلو و مشخصات دقیق آن از جمله ابعاد (همراه با قاب) در دفتر سال 1312 ثبت شده است، اما جزو اموال بنای موسوم به خوابگاه (اندرونی ناصرالدین شاه) ثبت شده است و نه کاخ اصلی و تالار برلیان.

شبکه‌های تلویزیونی «شما» و «ایران‌کالا» در راستای آنچه «بیشتر دیده شدن برنامه‌های شاخص» عنوان شده است، از آنتن تلویزیون حذف می‌شوند.

معاون هنری وزیر فرهنگ در تماس با سیروان خسروی خواننده پاپ کشورمان از وی بابت برگزار نشدن کنسرت دارای مجوز موسیقی این خواننده در اهواز دلجویی کرد.

دستمزد «تام کروز» برای نقش آفرینی در فیلم جدید «تاپ گان: ماوریک» حداقل به 100 میلیون دلار می‌رسد.

جانی‌میلر نام خبرنگار شبکه انگلیسی‌زبانِ تلویزیون ایران است که در اوکراین فعالیت دارد و اکنون در لیست ترور قرار گرفته است.

سال‌هاست که ادبیات تألیفی در برابر محصولات وارداتی زانو زده و بازار نشر کشور را به ترجمه‌ها واگذار کرده‌اند.

دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بیانیه‌ای با استناد به مواد قانونی مربوط به تبلیغات در کشور، بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان در تبلیغات تاکید کرد.

آیین سیاه‌پوشان مجمع‌الذاکرین تهران همراه با تکریم و تجلیل از اساتید مداحی و پیرغلامان اهل‌بیت برگزار خواهد شد.