چهارشنبه 2 خرداد 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

چهاردهمین دوره مسابقه کتابخوانی «پویا» با محوریت کتاب «نذر مخصوص» از امروز دوشنبه 10 مرداد آغاز می‌شود.

پویش مطالعاتی «از حسین (ع) بخوانیم...» و «سفیر حسین» همزمان با فرارسیدن ماه محرم با هدف آشنایی مخاطبان با زندگانی امام حسین (ع) آغاز به کار کرد.

دولت‌آبادی در سال 1353 توسط سازمان امنیت موسوم به ساواک دستگیر شد. رمان‌های دولت‌آبادی توجه پلیس را به خود جلب کرده بود. وقتی جرمش را از مأموران پلیس پرسید، به او پاسخ دادند: چیزی نیست، اما...

ابن‌زیاد در روز سوم نامه‌ای را برای اباعبدالله‌الحسین (ع) به کربلا فرستاد.

برخلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند حاج محمود از راه مداحی و روضه‌خوانی درآمد دارد، او نان خود را فقط از همین راه و از همین آجرها درمی‌آورد.

صالح: بعد از ساخت سفیر قصد داشتم فیلم مختار را بسازم اما در آن زمان یعنی سالهای 63 و 64 مسئولان صدا و سیما و ارشاد معتقد بودند که مختار شخصیت مسئله‌داری در تاریخ اسلام است و نمی‌توان فیلم وی را ساخت.

«شب آخر»، «زخم وخنجر» و «شب بیدار»، سریال‌هایی هستند که محرم امسال قرار است از شبکه‌های سیما پخش شوند.

همزمان با ماه محرم‌الحرام، هشتمین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب قهرمان» با محوریت کتاب «نذر مخصوص» از دهم مردادماه توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

بله. آن ایام در دوران نوجوانی خوابی دیدم که به‌خاطر پاکی آن دوره بود. در خواب، اینها را از امام حسین (ع) خواستم. یک‌بار در جلسه‌ای رفتم و در آن جلسه من را کوچک کردند، میکروفن به من دادند و احساس کردم جمعیت به من توجهی نکرده است.

«بهشت تبهکاران» مسعود جعفری‌جوزانی و «چیدمانه» سیدجواد هاشمی از شورای تولید و انتشار ساترا مجوز گرفتند.

شبکه دو سیما همزمان با آغاز ماه محرم از امشب تله‌تئاتر "پیر وفا" را در جدول پخش برنامه‌های خود قرار داد.

پس از 2 سال محرومیت زائران خارجی برای تشرف به حج تمتع، امسال حج تمتع با حضور 900 هزار نفر زائر داخلی و خارجی برگزار و با بازگشت 39 هزار و 635 نفر از حجاج کشورمان، پرونده حج تمتع 1401 بسته شد.

فصل سوم برنامه تلویزیونی «تکیه» از شب اول محرم به صورت زنده از شبکه افق روی آنتن می‌رود.