شنبه 2 تیر 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

در ویژه برنامه‌های اربعینی «نشان ارادت» به تهیه کنندگی پویان هدایتی که از امروز تا اربعین روی آنتن می‌رود، 9 چهره شناخته شده به عنوان مهمان حضور دارند.

وب سایت IMDB خبر می‌دهد که هزینه تولید فیلم رقمی معادل 5 میلیون دلار است که با احتساب نرخ فعلی دلار 150 میلیارد تومان می‌شود.

همزمان با شروع راهپیمایی بزرگ اربعین در عراق و حضور عاشقان حسینی در مسیر کربلای معلی، ویژه‌برنامه «تکیه» با مشارکت مرکز هنری - رسانه‌ای نهضت و شبکه افق سیما، کار خود را آغاز کرد.

محمدمهدی عسگرپور در اولین جلسه هیأت مدیره خانه سینما به عنوان رئیس هیأت مدیره این نهاد صنفی انتخاب شد.

امامان معصوم ما که سلام خدا و خوبان نثارشان‌، علامت و نشانه‌های متعددی برای مؤمنین گفته‌اند که یکی از آنها خواندن زیارت اربعین است.

روند صدور معرفی‌نامه برای اعضای سامانه جامع رسانه‌های کشور اعم از مدیران مسئول و خبرنگاران به «صندوق اعتباری هنر» الکترونیکی شد.

فیلم «شب، داخلی، دیوار» دارای محتوایی بشدت ملتهب و ضد امنیتی است با موضوع آبان 98 که بدون دریافت پروانه نمایش در جشنواره ونیز حضور دارد.

رضا اسماعیلی با تاکید بر دقت و توجه خاص مقام معظم رهبری به مقوله شعر و ادبیات عنوان کرد: ایشان روی ظریف‌ترین مباحث نیز دقیق می‌شوند و توصیه‌های ایشان در دیدار با شاعران همیشه راهگشا بوده است.

از گریم بابک حمیدیان که در پروژه سینمایی «غریب» ایفاگر نقش شهید محمد بروجردی است، رونمایی شد.

هیئت مدیره خانه سینما براساس کدام مجوز قانونی یا اختیار در اساسنامه حضور نمایندگان انجمن های کارگری و کارفرمایی را در مجمع عمومی بلامانع اعلام نموده است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهداء چفیه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به زائران اربعین کاروان رهسپاران عصر ظهور جوانان 2020 محله گفت: 10 هزار نفر از جوانان شیعه و سنی همراه با این کاروان به زیارت اربعین مشرف شدند.

دومین روز از مدرسه تابستانه داستان کانون ادبی بانوی فرهنگ با حضور اعضای اصلی و فعال این کانون و جمعی از نویسندگان در تالار صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیمه فعالان فرهنگ وهنر گفت: تاکنون هفت هزار خبرنگار در صندوق اعتباری هنر بیمه شدند.

پیمان معادی بازیگر سینما در استوری اینستاگرام خود مقایسه جالبی از تصویری که فیلم‌های آمریکایی از ایران ارائه می‌دهند، منتشر کرده است.

محمدحسین رنجبران بعد از چند سال طراحی و اجرای برنامه «دستخط» در پستی اینستاگرامی، رسماً خداحافظی‌اش را اعلام کرد.

رمان «پیامبر بی معجزه»، نوشته محمدعلی رکنی، به زبان ترکی ترجمه شد.