شنبه 2 تیر 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

عباس معروفی داستان‌نویس ایرانی در آلمان درگذشت.

اضافه شدن 150 مرکز جدیدالتأسیس در قالب کتابخانه‌های عمومیِ روستایی، شهری، کتابخانه سیار، سالن مطالعه و... دریک سال گذشته موجب افزایش بیش از 45 هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای کشور شده است.

مرشد محسن میرزاعلی در چهارمین شب از مراسم آیینی سوگواره «زخم عتیق» تعزیه را مظروفی کامل برای اعتلای فرهنگ علوی دانست.

شاعر مجموعه «گربه یک مهندس است» تاکید دارد که ادبیات کودک و نوجوان باید مخاطب را به فکر کردن وا دارد نه اینکه ما به جای آنها فکر کنیم.

گروه کُر شباهنگ «نغمه‌های عاشورایی» را با صدای سعید فتاحی و سرپرستی محمود درویشی در حوزه هنری اجرا می‌کند.

مدرسه تابستانه داستان کانون ادبی بانوی فرهنگ با حضور اعضای اصلی و فعال این کانون و جمعی از نویسندگان صبح امروز در سالن مرحومه صفارزاده افتتاح و آغاز به کار کرد.

گردانندگان صفحه‌می‌تو با اهالی فرهنگ و هنر ارتباط برقرار می‌کنند و درخواست اتخاذ مواضع سیاسی سخت علیه حاکمیت دارند، در صورت تن ندادن فرد، این صفحه روایت آزارگری جنسی او را منتشر می‌کنند.

کتاب «شریان مکران» نوشته مهدی قزلی توسط نشر جام جم به چاپ سوم رسید.

نمونه بارز این نوع ادراک‌سازی در فیلم «راکی 4» صورت گرفت، جایی که اتحاد شوروی، در قالب بوکسور مخوف، غول‌پیکر و شرور روسی یعنی «ایوان دراگو» (دُلف لاندگرن)، توسط نماد قدرت آمریکا (راکی) مقهور شد.

حجت‌الاسلام «ذوالفقاری» با تاکید بر اینکه حضرت رضا علیه السلام مجاهدی است که تمام عمر خود را در مجاهدت گذراند، گفت: امام هشتم شیعیان مجاهدی خستگی ناپذیر است که اتفاقاً در غربت هم به شهادت رسیدند.

با تشدید ناآرامی‌ها در عراق و بسته شدن مرزها با این کشور آن هم در نخستین روز آغاز سفر اربعین، بسیاری از زائران در انتظار بازگشایی مرزها و سفر اربعین هستند. اما ستاد اربعین اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی امکان سفر به عراق وجود ندارد.

کتاب «سفر پرماجرا» نوشته لیلا دارابی که به همت نشر صاد، منتشر شده، با حضور علی کاشفی خوانساری نقد و بررسی شد.

اولین کتابش را در سال 1347 نوشته است و آخرین ان را همین روزها زیر چاپ دارد. علاوه بر این از او صدها مقاله در مطبوعات مختلف به چاپ رسیده است. تعداد این آثار آن قدر زیاد است که...

بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن هتک حرمت خانواده شهید «خادم صادق» آمر به معروف و ناهی از منکر بر پیگیری قضایی تا حصول نتیجه و برخورد قاطع با متخلفان تأکید کرد.

کتاب «خشمآبه»، شامل بیست روایت مردمی از تنش آبی در غیزانیه خوزستان به‌همراه گزارشی از این بحران، توسط مؤسسه هنری‌رسانه‌ای سلوک و انتشارات سوره‌مهر منتشر شد.

برای همراهی کاروان پاراالمپیک توکیو، به خاطر شیوع کرونا مادرم بین رفتن و نرفتن دودل بود. موقعی که می‌خواستیم برای این موضوع استخاره بگیریم، مادرم نگران نتیجه منفی استخاره بود اما در نهایت...