شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

امیرهوشنگ ابتهاج (ه. الف سایه) به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در آلمان بستری شد.

کارشناس مذهبی گفت: بی تردید امام باقر (ع) به گردن همه مسلمانان حق بسیار بزرگی دارد؛ شیعه و اهل سنت، اهل سنت بسیاری از احکام و مناسک حج را از امام باقر (ع) گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امیدواریم متقاضیان حج که امسال به دلیل محدودیت سنی اعمال شده از سوی عربستان نتوانستند این فریضه را ادا کنند، بتوانند در سال آینده به این سفر معنوی مشرف شوند.

با آغاز مناسک حج تمتع و تشرف بیش از یک میلیون زائر به صحرای عرفات، مسجدالحرام خالی از زائر شد و همه زائران در عرفات حضور دارند.

رئیس رسانه ملی با حضور در مراسم اجرای سرود «سلام فرمانده» در صحن مسجد بلال سازمان صداوسیما، از تولیدکنندگان این کار هنری ارزشمند و اثرگذار قدردانی کرد.

تلویزیون برای آخر هفته و عید سعید قربان فیلم‌هایی درنظر گرفته که در کنارِ «طلا و مس»، «معراجی‌ها» و «ابراهیم خلیل‌الله» فیلم‌های جدیدی درنظر گرفته است.

سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که به دلیل صادر نشدن ویزایش از سفر به عربستان باز مانده بود، امشب به فرودگاه جده می‌رود تا در مناسک حج تمتع شرکت کند.

ابوذر روحی مداح اهل بیت (ع) و خواننده سرود مشهور «سلام فرمانده» فردای جمعه 17 تیرماه دعای ندبه هیأت رزمندگان اسلام را در کربلا می‌خواند.

این روستا یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا و منحصربه‌فرد استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود که عمده شهرت خود را مرهون خانه‌هایی است که به شکل مخروطی یا کله قندی در دل صخره‌های سنگی کنده شده‌اند.

شهره سلطانی گفت: من بیانیه را امضا کردم تا از صنفم حمایت کنم و از جامعه زنان حمایت کنم و هرگونه خشونتی را نفی کنم، اما فکر نمی‌کردم به این سمت برود.

اعتصاب گسترده کشاورزان در اعتراض به طرح دولت که باعث از بین رفتن 30 درصد از مشاغل کشاورزی و دامداری خواهد شد با برخورد شدید پلیس این کشور روبرو شد.

معاون سیما در ادامه سفر خود به کرمان و دیدار با اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اعلام کرد که با تأکید رئیس سازمان صدا و سیما درصددیم تا برنامه‌ای با مضمون «نقد سیما» راه‌اندازی کنیم.

امیرسرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و سردار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح ظهر امروز پنجشنبه 16 تیرماه 1401، با خانواده شهیدان پایدارفرد دیدار کردند.