شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

تالار وحدت، میزبان دولتمند خالف خواننده سرشناس تاجیکستان می‌شود.

امام باقر علیه‌السلام در روایتی به یکی از عوامل مهم در افزایش رزق و روزی اشاره فرمود.

آفت پروانه سفید بلوط خوار در جنگل های بلوط رشته کوه زاگرس منطقه رستم فارس به سرعت در حال گسترش است. این آفت برگ درختان را خورده و با تنیدن تار و تخم گذاری زیاد درخت را می خشکاند.

مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره مطبوعات دینی ظهر پنج شنبه (16 تیر 1401) با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

در طول 24 ساعت گذشته، 7 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند.

مراسم عزاداری شهادت امام محمدباقر (ع) شامگاه چهارشنبه (15 تیر 1401) در شبستان امام خمینی (ره) حرم بانوی کرامت با سخنرانی حجت الاسلام نظری منفرد استاد حوزه علمیه و با حضور پیکر یک شهید گمنام برگزار شد.

طاووسی مسرور در نشست تخصصی نقد و بررسی رمان «مرا با خودت ببر» نوشتن رمان دینی را دشوار ارزیابی و در عین حال تاکید کرد، باید به نویسندگان اجازه داده شود، در این حوزه بنویسند و آثارشان نقد شود.

کتاب «پژوهشی در هنجارپذیری حجاب دختران» اثر سید محسن میرسندسی است که در پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و منتشر شد.

کتاب «سیری در اسرار و معارف حج» اثر محمدزمان رستمی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 304 صفحه به چاپ رسید.

بر اثر وقوع انفجار طبقه چهارم ساختمانی در شهرک اندیشه تبریز، 5 واحد مسکونی این طبقه تخریب و تعدادی از شهروندان ساکن ساختمان مصدوم شدند.

فراخوان چهاردهمین «سوگواره هنر عاشورایی» توسط حوزه هنری منتشر شد که بر اساس آن، آخرین مهلت ارسال آثار 25 مرداد اعلام شده است.

نمایشگاه عکس «غمی دگر» به مناسبت چهلمین روز حادثه متروپل، به همت خانه عکاسان ایران عصر یکشنبه 12 تیر در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران حوزه هنری افتتاح شد.

درخت زیتون 2000ساله معروف به درخت vouves در یونان است، این درخت قدیمی‌ترین درخت زیتون دنیاست که هنوز هم میوه زیتون تولید میکند.

سطح تراز دریاچه ارومیه در دهم تیرماه سال جاری، 1270/62 متر است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 48 سانتی متر کاهش وجود دارد.

درود و سلام خدا و صالحان بر شکافنده علوم و دانش که نسل مبارکشان به امام حجت ختم می شود؛ او که سر انجام جهان را پر از عدل و داد می کند.

رهبر معظم انقلاب بعد از شرحی از مبارزات امام باقر علیه‌السلام می فرمایند: حضرت وصیت می‌کنند [گریه بر] شهادتشان را در منا بکنند. منا با عرفات فرق دارد، با مشعر فرق دارد، با خود مکه فرق دارد.