شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

با نزدیک شدن به روز عرفه، هزینه سفر عتبات برای چندمین بار گران شد و نه تنها سفرهای هوایی، بلکه تشرف زمینی به عراق نیز با افزایش قابل توجهی همراه شده است.

شاید یک دهه قبل حضور چهره‌ای نظیر «رضا عطاران» برای فروش یک «شبه‌کمدی» به تنهایی کافی بود، اما این بازیگر دیگر به تنهایی تضمین کننده فروش نیست.

«قورمه‌سبزی» از کی اختراع شد؟ بنا به تحقیقات تاریخی، قورمه‌سبزی غذایی 2000 تا 5000 ساله است و این یعنی اختراع نشده، بلکه تکامل یافته و «غذای ملی» شده؛ و البته یکی از نمادهای همبستگی فرهنگی و تغذیه‌ای ایرانی‌ها.

سالروز ازدواج امیرالمومنین علی (ع) و صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) بهانه خوبی است برای سر زدن به بخش مهمی از گنجینه مرکز اسناد آستان قدس رضوی؛ یعنی بخش عقدنامه‌های تاریخی.

حاجیان بیان کرد: اما همچنان برای تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی که بتوانند عملکرد و تخصص هرکدام از پلیس‌ها را برای جامعه تبیین کنند را در برنامه داریم.

فریادهای مرحوم ایرج قادری وسط حیاط وزارت ارشاد که می‌گفت می‌خواهد کار کند اما نمی‌گذارند را مگر سینما فراموش می‌کند؟ سعید راد چه گناهی مرتکب شده بود که وی را مجبور به مهاجرت کردند.

حضور آقای رضوی نفس تازه‌ای را به این پروژه خواهد داد و امیدواریم با حضور او به لحاظ اجرایی پروژه تسریع و تقویت شود و به لحاظ غنایی محتوا هم امیدوارم حضورشان کمک کند.

تهران - ایرنا - محمد اللهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی حامد جلیلی را به عنوان مسئول دفتر سرود این اداره کل منصوب کرد.

آیین گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس شبکه پرس تی وی با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، احمد نوروزی معاون برون مرزی و کارکنان شبکه‌های برون مرزی صداوسیما برگزار شد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام پایان عملیات اعزام حجاج از فرودگاه‌های کشور گفت: زائران بیت الله الحرام تا پایان امشب با 162 پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند.

الگوبرداری از یک جشن شاهنشاهی و... این‌ها تنها بخشی از موضوعاتی است که بعد از برگزاری جشن جامعه صنفی تهیه کنندگان میدان سینمای کشور را فرا گرفت.

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها در خط مقدم صنعت گردشگری و بازوی وزارتخانه در این حوزه محسوب می‌شوند.

«من و دبورا» با دوربین 35 فیلمبرداری شده و با تلاش و کوشش «نوید دری» پدرام عظیمی، سید حامد طباطبایی و مرکز لابراتور سیما با اصلاح رنگ و اسکن فورکی با کیفیت فول اچ‌دی پخش خواهد شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر «کونیکو یامامورا» ام‌الشهید بابایی در حالی در معراج شهدا برگزار شد که پیکر مطهر 32 شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس هم حضور داشتند.

ثبت‌نام علمی کاربردی بدون کنکور و به‌صورت محدود در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس برای علاقه مندان به اشتغال و مهارت‌آموزی در رسانه‌ها آغاز شد.