یک‌شنبه 15 مهر 1403

مصباحی‌مقدم: تصور می‌کردند جمهوری اسلامی کوتاه آمده است؛ در فرصت مناسب اقدام قاطع صورت گرفت

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
مصباحی‌مقدم: تصور می‌کردند جمهوری اسلامی کوتاه آمده است؛ در فرصت مناسب اقدام قاطع صورت گرفت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حضور پرشور مردم در نماز جمعه نشانه وحدت و انسجام ملی است، گفت: بیانات رهبری اقتدار و قدرت ایران را به دنیا نشان داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم روز یکشنبه، اظهار کرد: عملیات وعده صادق 2 نشانه اقتدار بی‌نظیر نیروهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عملیات وعده صادق 2 همه ملت ایران از هر سلیقه، قومیت و تفکری را خوشحال کرد. علاوه بر ملت ایران، ملت‌های منطقه هم از این عملیات خوشحال شدند و این عملیات نشانه اقتدار بی‌نظیر نیروهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم افزود: به دنبال عملیات صادق 2، رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام فرمودند که در نماز جمعه تهران حضور پیدا می‌کنند و نماز را اقامه خواهند کرد. از این رو این نماز جمعه بسیار باشکوه و باعظمت و با حضور قاطبه مردم برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در نماز جمعه همه افراد از سلایق مختلف حضور پیدا کردند و این حضور حکایت از ظهور و بروز وحدت و انسجام ملی در کشور می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: علاوه بر این حضرت آقا بعد از اتمام نماز با صبر و حوصله هم تعقیبات نماز را انجام دادند و با کسانی که در محضر ایشان بودند خوش و بش کردند و با آرامش تمام مجلس را ترک نمودند.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده اقتدار رهبری و قدرت جمهوری اسلامی و صلابت ملت عزیز ایران است.

وی درباره عملیات صادق 2 گفت: نظام جمهوری اسلامی مبنا را بر رفتار و اقدامات کاملا قانونی هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی قرار داده است.

اقدام نیروهای مسلح در عملیات موشکی کاملا مشروع و مطابق با منشور ملل متحد بود

وی افزود: دفاع ما در مقابل تجاوز دشمن و در به شهادت رساندن میهمان جمهوری اسلامی شهید اسماعیل هنیه و به شهادت رساندن رهبر مقاومت شیخ حسن نصرالله و شهادت سرداران شهیدمان که در ماجرای غزه و لبنان به شهادت رسیدند دفاعی کاملا مشروع و مطابق با منشور ملل متحد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ گونه تخلفی از قوانین بین‌المللی در اقدام ایران صورت نگرفته عنوان کرد: کار درخشان نیروهای مسلح کاملا در چارچوب رفتارها و مقررات بین‌المللی است که جهان آن را پذیرفته و مورد قبول قرار داده و از این لحاظ تخلفی از این قوانین صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم ادامه داد: هر چقدر هم که ما قاطعانه پاسخ بدهیم باز هم حق ما است و هر ملتی حق دارد از کشور و خاک خود در مقابل متجاوز دفاع کند.

با دشمن لجوج و جنایتکار باید با قدرت و توانایی بالا مقابله کنیم

وی خاطرنشان کرد: اصولاً اقتضای مقابله با دشمن عنود، لجوج، جنایتکار و آدمکش و کودک کش همین است که با قدرت تمام و توانایی بالا مقابله کنیم و کاری کنیم که از کرده خودشان پشیمان شوند و کارشان را تکرار نکنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: در صورتی که دشمن اقدامات جنایتکارانه خود را تکرار کند مجدداً قویتر با آن‌ها مقابله می‌کنیم و کاری خواهیم کرد که موجب شادی ملت ایران و ملت‌های منطقه و مظلومین غزه و لبنان هم بشود.

در انجام وظیفه تعلل نخواهیم کرد اما دستپاچه هم نیستیم

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتابزده عمل می‌کنیم، گفت: منظور از تعلل که رهبری در بیاناتشان فرمودند این است که احیانا از جایی که باید انتقام بگیریم دست برداریم و انتقام انجام نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که حضرت آقا هم در فرمایشاتشان عنوان کردند ما در انجام وظیفه تعلل نخواهیم کرد اما دستپاچه هم نیستیم و عجله هم نمی‌کنیم یعنی به موقع باید اقدام کنیم.

رژیم جنایتکار صهیونیستی تصور می‌کرد جمهوری اسلامی کوتاه آمده است / در فرصت مناسب اقدام قاطع صورت گرفت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جمهوری اسلامی واقعا صبوری کرد و پس از گذشت حدود دو ماه از شهادت مهمان عزیزمان شهید هنیه واکنش نشان داد و البته در این دو ماه مجددا رژیم جنایتکار صهیونیستی اقدام به جنایت‌های متعدد و بیشتری کرد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم افزود: رژیم صهیونیستی شاید تصور می‌کرد جمهوری اسلامی کوتاه آمده است که البته اینگونه نبود بلکه منتظر فرصت مناسب بود و بحمدالله در فرصت مناسب اقدام قاطع صورت گرفت.

دستمریزاد به کسانی که این اقدام قاطع را انجام دادند

وی خاطرنشان کرد: به کسانی که این اقدام قوی را انجام دادند دست مریزاد می‌گوییم و از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان این که کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود، تاکید کردند: در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم و آنچه که منطقی، معقول و درست و نظر تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی است در وقت خود انجام می‌گیرد و در آینده هم اگر لازم شود باز انجام خواهد گرفت.

از میان اخبار

حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران؛ از تئوری تا واقعیت!

جنگ ایران و اسرائیل؛ متحدان منطقه‌ای تهران کجای کار هستند؟

انتشار اخبار جعلی در شرایط بحرانی

پیامد‌های ناگوار نظام چندنرخی ارز و تاراج منابع ارزی کشور