جمعه 13 مهر 1403

مصرف برق در شهرستان گناوه 7 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مصرف برق در شهرستان گناوه 7 درصد افزایش یافت

گناوه - ایرنا - مدیر اداره برق گناوه گفت: میزان مصرف برق خرداد امسال در این شهرستان 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

جواد عرب روز سه شنبه در جمع اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان افزود: رعایت الگوی مصرف و مدیریت بهینه برق ضروری است و باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود.

وی گفت: درصورتیکه مردم و ادارات و نهادهای شهرستان در فصل گرما الگوی مصرف را رعایت کنند تابستان را بدون خاموشی گذر خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: باتوجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ موج گرمای بی سابقه در روزهای آینده و به تبع آن افزایش چشمگیر مصرف برق در کشور بخصوص این شهرستان، رعایت در مدیریت و الگوی مصرف این انرژی لازم است.

عرب افزود: بمنظور جلوگیری از قطعی و خاموشی برق در شهرستان از وسایل پرمصرف و غیرضروری در ساعات پیک بار از ساعت 13 تا 17 پرهیز شود.

وی گفت: در محیط ادارات و منازل از نور طبیعی استفاده شود، لامپ های اضافی را خاموش و درجه کولر گازی روی 24 تا 25 تنظیم شود.

مدیر اداره برق شهرستان گناوه افزود: استفاده از دیزل ژنراتور در ادارات بخصوص بانک ها در مواقع ضروری و خاموش کردن تمامی وسایل سرمایشی بعد از پایان ساعت کاری مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارداشت: اداراتی که بعد از پایان ساعت کاری اقدام به خاموش کردن وسایل سرمایشی نکنند طبق دستور صادره با آنان برخورد خواهد شد.

وی گفت: رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان در کاهش هزینه برق آنان کمک شایانی خواهد کرد.

عرب یادآورشد: این شهرستان 52 هزار مشترک برق دارد.

شهرستان گرمسیری گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*