دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

مصر و اسرائیل بر سر غزه توافق کردند + جزییات مهم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
مصر و اسرائیل بر سر غزه توافق کردند + جزییات مهم

به گزارش اقتصادنیوز، روابط مصر و اسرائیل این روزها به مانند گذشته نیست و برنامه‌های اخیر بنیامین نتانیاهو درباره غزه، رابطه تل‌آویو - قاهره را شکرآب کرده است.

اقدامات اسرائیل برای کوچ اجباری فلسطینیان ساکن غزه به صحرای سینا و همچنین حمله زمینی این رژیم به رفح؛ که به جان‌پناه آوارگان جنگ غزه تبدیل شده بود، از جمله اقداماتی است که به گفته کارشناسان بر روابط تل‌آویو و قاهره تاثیرات منفی بسیاری گذاشته است و باید دید در نهایت این تنش ها تشدید خواهد شد یا با انعقاد قرارداد یا توافقی جدید فصل دیگری در روابط آن ها آغاز خواهد شد.

این موضوعی است که پیش از این نیز در روابط تل آویو و قاهره شاهد بوده ایم؛ حدود 50 سال پیش که خبری با عنوان «مصر و اسرائیل قرارداد جدیدی امضا می کنند» در روزنامه اطلاعات منتشر شد.

خبر مرتبط آژیر هشدار در این شهرک لبنان شنیده شد / اصابت موشک به این مناطق اسرائیل

اقتصادنیوز: رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد آژیرهای هشدار در شهرک شتولا و مناطق زیادی در الجلیل الاعلی در مرزهای لبنان به صدا درآمد.

این روزنامه در تاریخ 5 اسفند سال 1353 در این باره نوشته است: «یک روزنامه لبنانی نوشت: سادات با انتشار پیامی به یاسر عرفات اطلاع داد که مصر و اسرائیل قرارداد جدیدی درباره طرح بین المللی کردن بیت المقدس امضا می کنند. سادات از عرفات دعوت کرد برای مذاکره با او به قاهره برود.»

اطلاعات در ادامه آورده است: «سازمان فلسطین در پی این توافق شدیدا به مصر حمله کرد و جلسه فوق العاده رهبران فلسطین برای رسیدگی به اوضاع خاورمیانه تشکیل شد. روزنامه ارکان فلسطین نوشت: ملت فلسطین از شنیدن سخنان وزیر خارجه مصر به شدت خشمگین شده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: فرصت بی نظیر برای صلح در خاورمیانه فراهم شده است.»

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مصر و اسرائیل بر سر غزه توافق کردند + جزییات مهم 2
مصر و اسرائیل بر سر غزه توافق کردند + جزییات مهم 3