یک‌شنبه 8 مهر 1403

معاون اول قوه قضاییه: رسیدگی به تخلفات نباید به جهش تولید ضربه بزند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون اول قوه قضاییه: رسیدگی به تخلفات نباید به جهش تولید ضربه بزند

سمنان - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی در تمام ارکان باید به نحوی با تخلفات برخورد کند که ضربه‌ای به تولید و برنامه‌های جهش تولید وارد نشود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه ای روز چهارشنبه در آیین معرفی رییس کل دادگستری استان سمنان در تالار دادگستری استان افزود: در مسیر اجرای قانون و برخورد با جرایم و تخلفات، نباید به تولید ضربه بخورد، کارگاه های کوچک نباید تعطیل و کارگران نباید بیکار شوند.

وی تاکید کرد: اگر هم کارگاهی نیمه‌تعطیل فعالیت می کند همه باید کمک کنند تا با ظرفیت کامل ادامه مسیر دهد.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اکنون هیچ عبادتی بالاتر از این نیست که به صورت عملی و فکری گرهی از مشکلات مردم باز کنیم، افزود: یکی از معروف ها در زمان حاضر رفع مشکلات مردم است.

وی بیان کرد: همکاری و همفکری برای رفع مشکلات کشور اکنون واجب‌تر و لازم‌تر از هر زمانی است، دستگاه قضایی در استانها با حفظ حریم و مسوولیت ها، در کنار مسوولان دستگاه های اجرایی به صورت موردی و عمومی برای رفع مشکلات راه‌حل‌یابی کنند.

اژه ای با اشاره به اینکه تولید و جهش تولید مساله ای است که تمام مسوولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند، بیان کرد: مسایل و موارد مانع تحقق تولید و جهش تولید تا حد اقتضائات و با هماهنگی بین بخشی باید در استانها حل و فصل شود.

وی به تشکیل ستادهایی در قوه قضاییه برای برون رفت از هرگونه بن بست در پیشبرد امور اشاره و اضافه کرد: طبق تعریف این ستادها، اگر در حل مساله ای یک مسیر به نتیجه نرسید، بن بستی وجود ندارد و راهکار دیگری باید جایگزین شود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: در این قوه ستادهایی مانند اقتصاد مقاومتی مرتبط با مسایل داخل و خارج از این قوه، ستاد مقابله با تحریم و ساختارهای دیگری تعریف شده است تا هیچ مانعی برای مسایل کشور وجود نداشته باشد.

وی، توکل الهی، اعتماد و اقتدا به ولی امر و کار جهادی با روحیه انقلابی را سه راهکار مقابله کشور با مشکلاتی دانست که از سوی دشمنان برای کشور ایجاد شده است.

اژه ای، داشتن روحیه انقلابی و تحول‌خواه و کار جهادی را لازمه مقابله با برنامه های دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و گفت: رهبر انقلاب در تمام دیدارهای فردی و گروهی با دولتمردان، اعضای مجلس خبرگان و مدیران قوه قضاییه توصیه کردند انقلابی باشید.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با تمام توان با فشار بر اقتصاد و معیشت مردم سعی دارد تا مردم انقلابی و دینمدار را از پادرآورد، افزود: در برابر این فشار نباید تسلیم شد، بلکه با برنامه‌ریزی و مقاومت بیشتر باید به دور از کم‌تحرکی با همراهی و همدلی ایستادگی کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: تحریم های دشمن نه مربوط به این چند سال اخیر که در طول 40 سال برنامه‌ریزی شد و در این سال ها تشدید شد و در جنگ هشت ساله تحمیلی نیز به صورت گسترده نظام اسلامی به مقاومت پرداخت.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز پیشرفته تر از 20 سال و 30 سال پیش در دنیا قوی‌تر و نفوذپذیرتر اهداف خود را دنبال می کند، افزود: از این پس نیز با برنامه‌ریزی و همدلی و با هزینه کمتر پله پله کشور از مشکلات عبور خواهد کرد.

اژه ای، بر کار بیشتر و همکاری خالصانه تاکید و اضافه کرد: امروز با توکل الهی اگر پشت سر ولی امر حرکت کنیم و اگر در کشتی ولایت بنشینیم می توانیم از تنگناها عبور کنیم و در این مسیر نباید جلو یا عقب بیفتیم.

وی با بیان اینکه دولت، مجلس و قوه قضاییه با توان حداکثری و با همراهی هم باید مسایل را برطرف کنند، گفت: تنها با همکاری و روحیه جهادی می توان 100 درصد بر دشمن پیروز شد.

وی خطاب به کارکنان دستگاه قضایی کشور به گام دوم انقلاب اشاره و بیان کرد: باید با توجه به اقتضائات زمان و با بهره گیری از نیروهای جوان و انقلابی و استفاده از تجربه مدیران گذشته، به تحولی که مدنظر دستگاه قضایی است کمک کرد.

معاون اول قوه قضاییه خلاصه تحول در دستگاه قضایی کشور در گام دوم انقلاب را کمک به گره گشایی از مشکلات مردم برای افزایش رضایتمندی مردم دانست.

وی به تدوین اسناد بالادستی برای تحول در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: این سندها با راهبردها و برنامه هایش با توجه به اهداف بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تدوین شد و گام اول آن برداشتن مسایل دست‌وپاگیر بود که با وجود شیوع کرونا به صورت عمده تا 90 درصد اهداف در این زمینه محقق شد.

وی افزود: اصلاح ساختارها، اصلاح و یا ایجاد قوانین و مقررات و دستورالعمل ها مرحله بعدی بود که در قوه قضاییه انجام شده است و از برنامه عقب نیستیم و روی کارآمدن مجلس جدید کمی سرعت را کند کرد.

وی بیان کرد: بیش از 30 مورد آیین نامه اصلاح یا تدوین و ابلاغ شد و بیشتر زیرساختها برای هدفگذاری تحول در دستگاه قضایی کشور انجام شد.

در این آیین با حضور معاون اول قوه قضاییه، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، علیرضا آشناگر استاندار و جمعی از مسوولان استان سمنان، محمدجعفر عبداللهی به عنوان رییس کل دادگستری استان سمنان معرفی و از خدمات سیدمحسن مظهری قدردانی شد.

*س_برچسب‌ها_س*