یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

معاون سیاسی وزیر کشور: مکتب عاشورا بار دیگر در هشت سال دفاع مقدس زنده شد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
معاون سیاسی وزیر کشور: مکتب عاشورا بار دیگر در هشت سال دفاع مقدس زنده شد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: الگوی دفاع مقدس به هرجا که صادر شد ماندگار شد حزب الله لبنان، یمن و انصار الله آن؛ عراق و حشد الشعبی آن نتیجه دفاع مقدس ایران شد.

محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور ظهر جمعه 2 مهر ماه در جمع نمازگزاران در مصلای نماز جمعه شهرستان ورامین خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب ما در مناطق مختلف گرفتار جنگ های داخلی و اغتشاشات ضدانقلاب ها بودیم و کشور تقریبا بی ثبات شده بود. صدام وضعیت بغرنج ما را محاسبه کرد و جنگ را آغاز کرد و ما در شرایطی قرار گرفتیم که وقتی از دنیا کمک خواستیم کسی حاضر نشد به ما حتی سیم خاردار بفروشد، اما به دشمن تا دندان مسلح ما کمک های نظامی فراوانی شد.

خرمشاد ادامه داد: بنا به تصمیمات سران نظام خصوصا امام راحل، با تلفیق جنگ کلاسیک و جنگ مردمی دشمن غافلگیر شد. مکتب عاشورا بار دیگر در هشت سال دفاع مقدس زنده شد.

وی بیان کرد: رزمندگان ما در شب های عملیات با تاسی از شب عاشورا عمل می کردند و ذخایر غنی شیعه از دانشگاه و مکتب عاشورای حسینی این‌گونه نمود کرد.

خرمشاد با اشاره به پیوندهای مشترک مکتب عاشورا و هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: در جریان دفاع مقدس جوانان ما مشوق های خود را در شوق دیدار حضرت حق که مکتب امام حسین (ع) به آنها یاد داده بود می دیدند و این باعث شده نوجوانان ما به عرفای صاحب وصال وصل شوند.

معاون سیاسی وزیر کشور شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی را عامل به عمل مکتب عاشورا دانست و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی عارف واصل بود و توانست مانند فرماندهان صدر اسلام ماندگار شود و این نتیجه پیوند مکتب عاشورا و هشت سال دفاع مقدس بود.

انتهای پیام