پنج‌شنبه 19 مهر 1403

معاون وزیر: آموزش و پرورش آماده آغاز سال تحصیلی جدید است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون وزیر: آموزش و پرورش آماده آغاز سال تحصیلی جدید است

کرمانشاه - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه با تمهیدات مختلف مانند حضور دانش آموزان در کلاس به صورت نوبتی، آموزش مجازی از طریق سامانه شاد و صدا و سیما و تهیه بسته‌های آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه کاملا آماده است.

«مهرزاد حمیدی» روز دوشنبه در حاشیه نشست طرح پروژه مهر در سرسرای تدبیر آموزش و پرورش کرمانشاه در جمع خبرنگاران؛ سال تحصیل امسال را به دلیل شیوع بیماری کرونا نسبت به سال‌های گذشته ویژه و خاص دانست و افزود: مدارس در طول سال تحصیلی گذشته چهار ماه را به دلیل شیوع این بیماری تعطیل بود اما با تمهیداتی که اندیشیده شد و همت معلمان، مدیران و مسوولان با راه اندازی شبکه شاد و بسته های آموزشی خودآموز، دانش آموزان توانستند سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانند.

او در ادامه با اشاره به سفر خود به استان های همدان، کرمانشاه و کردستان گفت: در نشست های پروژه مهر در تلاش هستیم هماهنگی، انسجام، همدلی و هم افرایی بخش های مختلف آموزش پرورش را از نظر ثبت نام دانش آموزان، توزیع کتب درسی، ساماندهی نیروی انسانی، اتصال بخش های مختلف آموزشی به سامانه شاد، تدارکات اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده مدارس؛ امکانات و شرایط استان ها را برای شروع سال تحصیلی بسنجیم و مشکلات احتمالی را با فوریت رفع کنیم.

حمیدی، وضعیت کرمانشاه را باتوجه به گزارش های ارایه شده توسط مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از نظر ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام دانش آموزان، توزیع کتاب درسی، اتصال مدیران، معمان، مدارس و دانش آموزان به شبکه شاد مناسب ارزیابی کرد و کرمانشاه را در همه حوزه های وزارتخانه جزء استان های پیشتاز کشور دانست.

97 درصد دانش آموزان کرمانشاهی در مدارس ثبت نام کردند 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به 12 بند طرح پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید گفت: بیش از 97 درصد دانش آموزان استان برای آغاز سال تحصیلی ثبت نام کردند و دو سه درصد باقی مانده نیز منتظر اعلام نتایج مدارس استعدادهای درخشان و جواب نمرات شهریور ماه هستند که با اعلام این نتایج همه دانش آموزان ثبت نام خواهند کرد.

مجید یزدان پناه، همچنین از ثبت نام سفارش درسی به میزان 93 درصد خبر داد و افزود: توزیع کتاب درسی در مناطق 24 گانه آموزش و پرورش کرمانشاه به سرعت در حال انجام است و کرمانشاه رتبه دوم کشور را از این نظر دارد.

او تعداد دانش آموزان سال تحصیلی 1399 - 1400 استان کرمانشاه را حدود 360 هزار نفر و تعداد فرهنگیان را حدود 30 هزار نفر اعلام کرد و گفت: آموزش و پرورش کرمانشاه در سال تحصیلی گذشته رتبه اول ساماندهی نیروی انسانی در وزارتخانه و طرح شهید رجایی ادارات استان را کسب کرد در حالی که با کمبود حدود سه هزار نیرو مواجه بود اما با تدابیر و راهکارهای مختلف این کمبود را جبران کرد.

یزدان پناه، همچنین با اشاره به بند سوم پروژه مهر اجرای کامل هدایت تحصیلی گفت: در امتحانات نهایی سال تحصیلی 98- 99 با وجود اینکه مدارس در وضعیت سخت بیماری کرونا تعطیل بود، برای 24 هزار و 251 دانش آموز امتحانات نهایی برگزار شد و در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی 40 درصد حوزه امتحانات نهایی 99 نسبت به سال 98 را افزایش دادیم و توانستیم 19 هزار و 220 نفر با موفقیت در رشته های مختلف تحصیلی با رعایت توازن تحصیلی هدایت تحصیلی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با اشاره به اهمیت فوق العاده بالای راه اندازی شبکه دانش آموزی (شاد) برای ادامه تحصیلی دانش آموزان در وضعیت کرونا، افزود: 100 درصد مدیران، 99 درس کلاس ها، 95 درصد معلمان کلاس های درس، 88 درصد دانش آموزان در کرمانشاه به شبکه شاد برای آموزش مجازی وصل هستند که در کشور جزء استان های برتر هستیم.

یزدان پناه اضافه کرد: 12 درصد باقی مانده که نزدیک به 40 هزار دانش آموزان در مقاطع مختلف را شامل می شود به دلیل زندگی عشایری و یا قرار گرفتن در مناطق محروم به شبکه شاد و تلویزیون دسترسی ندارند و در شرایط کرونا از طریق بسته های خودآموز و طرح قاصد پاییزی ادامه تحصیل می دهند.

وی در ادامه با اشاره به بند تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده و گندزدایی مدارس با شروع سال تحصیلی گفت: در چهار ماه گذشته حدود 461 میلیون و 500 هزار تومان مواد ضدعفونی با مساعدت ارگان های مختلف مانند هلال احمر، سپاه، ارتش، استانداری و اعتبارات داخلی استان خریداری شد و برای هر مدرسه یک مراقب بهداشت نیز در نظر گرفته شده است.

او همچنین یکی از بندهای پروژه مهر توجه به سلامت دانش آموزان با غربالگری اضافه وزن و چاقی دانست و گفت: در این خصوص برنامه های مختلف مجازی برای تندرستی و ورزش دانش آموزان تهیه شده و از طریق شبکه شاد در اختیار دانش آموزان و والدین قرار می گیرد.

28 مدرسه به مدارس استان کرمانشاه افزوده می شود

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه همچنین در خصوص نوسازی، تعمیر، تجهیز مدارس و کلاس های درس گفت: سازمان نوسازی مدارس تا آغاز سال تحصیلی 28 مدرسه جدید با 168 کلاس درس در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می دهد که برای این تعداد مدرسه 18 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

یزدان پناه، همچنین از تعمیر 183 مدرسه و آسفالت 30 مدرسه استان خبر داد.

او در ادامه از اختصاص چهار میلیارد تومان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق محروم و کم برخوردار خبر داد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت حدود 166 هزار دانش آموز دختر و 184 هزار دانش آموز پسر دارد.

*س_برچسب‌ها_س*