پنج‌شنبه 14 تیر 1403

معضل نبود پایانه محصولات کشاورزی در لرستان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
معضل نبود پایانه محصولات کشاورزی در لرستان

ابراهیمی گفت: نبود پایانه محصولات کشاورزی در لرستان، حلقه مفقوده محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سیروس ابراهیمی ظهر امروز در جلسه احداث شهرک های گلخانه ای شهید بروجردی که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین ماموریتها در حوزه اقتصاد، توسعه شهرک های گلخانه ای است و لازم است که توسعه کشت گلخانه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در سال گذشته از اعتبارات تبصره 18 اهتمام زیادی برای همین موضوع کشت گلخانه ای بود چرا که این نوع کشت بهره وری بالا را تا 10 برابر به همراه دارد. معاون اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: از 432 هکتار فضای گلخانه ای در استان، 78 هکتار به بهره برداری رسیده البته امسال از اعتبارات تبصره 16 و 18 منابع خوبی برای این مهم در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در برنامه چهار ساله طراحی شده، 500 هکتار کشت گلخانه ای در نظر گرفته شده و باید به سمت جهش در این حوزه برویم که این اقدام سبب می شود از کشاورزی و آبیاری به روش غرق آبی به سمت کشاورزی با آب کم برویم. وی نبود پایانه محصولات کشاورزی را در استان یک خلاء برشمرد و افزود: این مورد یکی از حلقه های مفقوده در بخش کشاورزی است که باید ایجاد شود و همچنین باید ظرفیت سردخانه ها را افزایش داد. معاون اقتصادی استانداری لرستان خاطر نشان کرد: به دلیل عدم درست نگهداری محصولات کشاورزی، بخشی از تولیدات مانند زردآلو، انار و سیب و انجیر ضایع می شود و باید تلاش کرد تا این زنجیره تولید تا توزیع و مصرف به خوبی ایجاد گردد. انتهای پیام /