جمعه 28 اردیبهشت 1403

مقابله با آمریکا در جبهه حقوقی، هدف مهم هیات حقوقی ایران در اجلاس روسیه

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مقابله با آمریکا در جبهه حقوقی، هدف مهم هیات حقوقی ایران در اجلاس روسیه

معاون وزیر دادگستری، مقابله با آمریکا و کشور‌های غربی در جبهه حقوقی را از مهمترین اهداف مشارکت هیات حقوقی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین‌المللی حقوقی روسیه عنوان کرد.

احمد اصانلو معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی که در قالب هیات حقوقی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی وزیر دادگستری کشورمان در اجلاس بین‌المللی حقوقی سنت‌پترزبورگ کرده است گفت: استفاده از ابزار‌های حقوق بین‌الملل و تشریک‌مساعی با کشور‌های دوست برای مقابله حقوقی با امریکا و کشور‌های غربی، از اهداف مهم شرکت در اجلاس امسال است.

احمد اصانلو افزود: این همایش فرصتی برای تبیین مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بین‌الملل است.

وی مصونیت دولت‌ها در زمینه حقوق بین‌الملل را از محور‌های مهم اجلاس امسال عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی نقض مصونیت حاکمیت - دولت است، چراکه این کسور بر خلاف حقوق بین‌الملل، مصونیت دولت ایران در محاکم داخلی خود را نقض کرده است.

معاون وزیر دادگستری، همگرایی کشور‌ها برای مقابله با اقدامات مغایر با حقوق و قواعد بین‌المللی از سوی آمریکا و برخی کشور‌های غربی را از موضوعات مورد بحث در این اجلاس برشمرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان را از دیگر محور‌های اجلاس سنت‌پترزبورگ برشمرد و افزود: باتوجه به ارتباط مستقیم بین حوزه حقوق مصرف کنندگان با وظایف سازمان تعزیرات حکومتی، تجربیات کشور‌های مختلف در این حوزه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

احمد اصانلو به اقدامات یکجانبه آمریکا در زمینه اعمال تحریم‌های ظالمانه بر کشور‌های مستقل اشاره کرد و گفت: تشریک‌مساعی برای بی‌اثر کردن ابزار تحریم از طریق حقوق بین‌الملل در این اجلاس مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اجلاس بین‌المللی حقوقی با حضور وزیران دادگستری و هیات‌های حقوقی و قضایی 22 کشور از شامگاه پنجشنبه در شهر سنت‌پترزبورگ روسیه آغاز شده است.

امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران، کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه و احمد اصانلو معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، اعضای هیات کشورمان در اجلاس امسال هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی