یک‌شنبه 22 مهر 1403

مقدم‌فر: روابط عمومی در وزارت ارشاد جایگاه ویژه‌ای در عرصه فرهنگی کشور دارد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مقدم‌فر: روابط عمومی در وزارت ارشاد جایگاه ویژه‌ای در عرصه فرهنگی کشور دارد

رییس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با اشاره به جایگاه ویژه روابط عمومی در وزارت ارشاد و عرصه فرهنگی کشور گفت: روابط عمومی‌ها در وزارت ارشاد مدافع یک ساختار هستند و باید سپر دفاعی مأموریت‌ها و اهداف سازمان باشند.

- اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رییس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی مراکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باغ زیبا با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در مواجهه با جنگ ادراک و شناختی دشمن گفت: روابط عمومی‌ها در وزارت ارشاد مدافع یک ساختار هستند و باید سپر دفاعی مأموریت‌ها و اهداف سازمان باشند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر این مطلب افزود: با توجه به حوادت اخیر کشور در حال مواجهه با دو عرصه و حوزه جنگ هستیم. اول جنگ در خیابان ها و دیگری جنگ در حوزه رسانه است که از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: این الگو در سوریه به واسطه داعش و رسانه‌های منطقه‌ای پیاده کردند قصد داشتند از ایران هم سوریه سازی کنند وی افزود: در سوریه داعش و تکفیری ها ابتدا جنگ رسانه ای قوی به همراه تصویرسازی و ادراک سازی در مردم سوریه را آغاز کردند بعد وارد میدان جنگ شهرها شدند و تا پایان جنگ تلاش می‌کردند بصورت ترکیبی از این دو را استفاده کنند.

مقدم‌فر: "شهید سلیمانی" شخصیت تراز اسلام و انقلاب است؛ جوانان ما قهرمان واقعی خود را بشناسند

دکتر مقدم فر با اشاره به نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشبرد اهداف رسانه ای کشور در حوزه های مختلف هنر، کتاب، رسانه و...، تاکید کرد: در حوادث اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختارهای وظیفه مند خود در نوک پیکان قرار داشت و باید روابط عمومی این وزارت خانه تکنیک‌ها و تاکتیک‌های جدید را به خوبی بشناسد و اقدام به هنگام داشته باشد.

دکتر مقدم فر افزود: بنابراین روابط عمومی ها باید عرصه را به خوبی بشناسند تا بتوانند دفاع خوبی داشته باشند چرا که جنگ امروز خنگ فریب افکار عمومی و تغییر ادراک و معرفت است و حوزه های ماموریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این موضوعات مرتبط است.

رییس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در بخش دوم از صحبت‌های خود به تبیین برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات مکتب و شخصیت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: تلاش برای تدوین، تبیین و ترویج مدرسه درس‌آموز شهید سلیمانی باعث ارتقاء فرهنگی و معنوی جامعه می‌شود.

دکتر مقدم‌فر معرفی حاج قاسم به‌عنوان قهرمان ملی و قهرمان جهان اسلام به عنوان یک الگوی تمام غیار و انسان تراز انقلاب اسلامی را یک ضرورت دانست.

وی با اشاره به برگزاری سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: همه شهدای ما نقش بسیاری در تثبیت و ارتقای نظام اسلامی و خلق امنیت کشور داشته‌اند ولی حاج قاسم سلیمانی دارای ویژگی خاص بود که او را تبدیل به یک نعمت و موهیت بزرگ الهی کرد.

رییس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: تشییع پیکر مطهر حاج قاسم بی‌سابقه بود و همه اقشار جامعه برای تجلیل از قهرمان ملی خود آمدند و به تعبیر مقام معظم رهبری یوم‌ا... بود.

مقدم‌فر: «جان‌فدا» شعار امسال بزرگداشت شهید سلیمانی است

مقدم فر گفت: حاج قاسم نظریه پرداز نبود ولی یک مکتب عملی در چارچوب مکتب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عرضه کرد.

وی ادامه داد: حاج قاسم نماد صداقت، اخلاص و بسیاری ازارزش‌های الهی است و مکتب ایشان متصل به مکتب مقام معظم رهبری و آموزه‌های ایشان است.

رییس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با اشاره به سیزدهم دی ما سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: برای بزرگداشت سومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های متنوعی از سوی مردم پیش بینی شده است و از همه دستگاه ها خواسته شده اقدامات آن ها صحبت کمک به فعالیت‌های مردمی باشد.