یک‌شنبه 27 خرداد 1403

منابع طبیعی مانع سرمایه‌گذاری و توسعه کهگیلویه و بویراحمد؟/ انتقاد شدید مسئولان از فراری دادن سرمایه‌گذار توسط دستگاه‌های اجرایی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
منابع طبیعی مانع سرمایه‌گذاری و توسعه کهگیلویه و بویراحمد؟/ انتقاد شدید مسئولان از فراری دادن سرمایه‌گذار توسط دستگاه‌های اجرایی

منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد مانع اصلی توسعه و سرمایه‌گذاری 3 طرح اقتصادی در این استان معرفی شد تا معاون هماهنگ‌کننده اقتصادی استاندار اذعان کند: با این وضعیت باید فقط پشت میز بنشینیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس روز گذشته با حضور نمایندگان ایمیدرو نشست رفع موانع توسعه پروژه فسفات چرام برگزار شد تا به اذعان مسئولان در این نشست 70 درصد ممانعت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه این طرح، دستگاه‌های اجرایی این استان باشند.

ایمیدرویی ها که متعجب از ممانعت‌های دولت در این استان بودند اظهار داشتند: بالغ‌بر 70 درصد موانع راه‌اندازی ایستگاه برق فسفات چرام را منابع طبیعی و راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده‌اند.

نماینده ایمدرو با تأکید بر اینکه اعتبار راه‌اندازی ایستگاه 15 کیلومتری برق پیش‌بینی‌شده و این توانایی وجود دارد تا هزینه معارضین پرداخت شود گفت: ممانعت از اجرای پروژه تنها به ضرر این استان تمام می‌شود و مسئولان نباید اجازه دهند کهگیلویه و بویراحمد از توسعه عقب بماند چراکه توسعه باعث پویایی اقتصاد و اشتغال جوانان بی‌کار منطقه می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویر احمد که بیش از همه از این وضعیت نگران بود گفت: منابع طبیعی استان مانع راه‌اندازی پل معلق و سرمایه‌گذاری این طرح در استان هست، طرحی که با عبور هوایی و عدم آسیب‌های زیست‌محیطی یک فرصت گردشگری محسوب می‌شود.

احسان عسکری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با مدیرکل منابع طبیعی خواست تا اجازه پی‌جویی به صمت استان برای شناسایی معادن داده شود، موضوعی که به نظر می‌رسید مرغ این دستگاه اجرایی در استان یک‌پا دارد و اجازه فعالیت داده نمی‌شود.

در جلسه 2 ساعته ایمیدرو و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد تا اینجای کار منابع طبیعی مانعی برای سرمایه‌گذاری و توسعه حداقل 3 طرح با فرصت اقتصادی مناسب در استان هست و اکتشاف معادن، پروژه فسفات چرام و پل معلق یاسوج در گروه بله منابع طبیعی است.

معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: با این وضعیت باید فقط پشت میز بنشینیم و توسعه استان را رها کنیم.

گفتنی است: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه9 مهرماه 1400 در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: وقتی حمایت از سرمایه‌گذاری شکل واقعی به خود گیرد و مورد اهتمام جدی مدیران واقع شود قطعاً شخص سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی با میل و رغبت به میدان کار خواهد آمد و نتایج ملموسی را در ایجاد اشتغال و رشد تولید از خود برجا خواهد گذاشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه وزارء برای رفع مشکلات مردم برنامه دارند گفت: حقیقت آن است که وقتی می‌خواهیم از استان نام بریم استان غنی اما دارای مشکلات بسیار و استانی برخوردار از بسیاری ظرفیت اما محروم است و مردم تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند.

وی بابیان اینکه از پتانسیل چهارفصل بودن استان استفاده‌نشده گفت: مشکلات مردم این استان جدی است، عدد بیکاری هر عددی باشد بالا است می‌توانست این بیکاری در استان وجود نداشته باشد آسیب‌های اجتماعی نیازمند اراده جدی است به دنبال تغییر هستیم و شاخص تغییر خود مردم هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه موانع سر راه شهرک صنعتی و غیر صنعتی رفع شود، گفت: موانع سریع رفع شود تا واحدها هر چه سریع‌تر به چرخه تولید بازگردند صنایع در شهرک صنعتی و غیر صنعتی بخشی فعال و بخشی غیرفعال است این صنایع زیربنایی که ایجاد شود که سریع انجام شود

آن‌گونه که مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی ادعا می‌کنند بیش از85 درصد مساحت این استان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام /