جمعه 25 خرداد 1403

اقتصادی وب‌گاه منیبان

اقتصادی وب‌گاه منیبان

نمایندگان کارگران عضو شورای عالی کار در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای عالی کار، خواستارِ برگزاری مجدد جلسه شورایعالی کار برای ترمیم دستمزد 1402 کارگران شدند.

بعد از پدیده اجاره خانه در پشت‌بام و بی‌آرتی خوابی و اجاره خانه‌های اشتراکی، شورای شهر تهران از پدیده جدیدی در مناطق جنوبی تهران خبر داده است؛ اجاره واحدهای 40 تا 50 متری به 30 نفر!

مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: تعدادی از افرادی که در مرحله نخست فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده‌اند با توجه به فراخوان شرکت‌های خودروساز اقدام به پرداخت وجه خودرو نکرده‌اند.

بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی با تاکید بر اهمیت و اولویت وام ازدواج، «بسته نظارتی - اعتباری تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج» را ابلاغ کرد.

معاون حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: ارز موردنیاز خودروسازان بر اساس توافق میان وزارت صمت و بانک مرکزی، این هفته تأمین خواهد شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت 136 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها خبر داد.

بدنبال اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک به صورت سراسری در کشور، از جمله مهمترین سوالات مردمی درباره نحوه اجرای طرح مذکور، چگونگی استفاده از اعتبار، فروشگاه‌هایی که در طرح کالابرگ الکترونیک امکان خرید از آن‌ها وجود دارد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای متصل به طرح و... است که وزارت رفاه به برخی از مهمترین آن‌ها پاسخ داد.

برای پیشگیری از بی عدالتی در اعطای تسهیلات بانکی یا باید قوانینی توسط دولت تحت عنوان مصوبه دولت تصویب شود یا باید تجدید نظر‌های دیگری انجام شود که جلوی تسهیلات غیرمعمول به کارمندان بانک گرفته شود.

دبیرکل کانون صرافان درباره این‌که کاهش قیمت‌ها در بازار ارز موقتی است یا این‌که ادامه دارد، می‌گوید: همواره نرخ ارز با پارامترهای سیاسی و اقتصادی تغییر می‌کند و اگر این اخبار مثبت سیاسی درست باشد، اثرات مثبت آن ادامه‌دار و کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

بانک مرکزی به مردم درباره وجود دلار‌های تقلبی در بازار غیررسمی هشدار داد.

در حالی دهم خردادماه مهلت ثبت‌نام در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو به پایان رسید که بعد از گذشت حدود یک هفته از پایان زمان قانونی ثبت نام، هنوز وزارت صمت آماری از تعداد افرادی را که در این مرحله شرکت کرده‌اند منتشر نکرده است.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت ساخت مسکن را با جدیت دنبال کند و در کنار آن اخذ مالیات از خانه های خالی اجرایی شود، التهاب از فضای بازار مسکن برداشته خواهد شد.

غیبت گروه خودروسازی ایران خودرو در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه یکی از چالش‌های اصلی این طرح بود. حالا مدیر این سامانه حضور این شرکت در مرحله سوم طرح فروش را تلویحاً تائید کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: چین، روسیه، ایران پیشقدم دلارزدایی هستند و چند سال آینده پول واحد کشور‌های مختلف جایگزین دلار خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از 13خرداد‌ماه و به‌منظور حمایت از خانوار‌های کم‌درآمد اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از 70درصد مبلغ یارانه، 20درصد افزایش می‌یابد.

در این طرح کارت جدیدی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.