دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه منیبان

اقتصادی وب‌گاه منیبان

مدیرکل امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: هفت سازمان و شرکت به وزارت بازرگانی جدید منتقل می‌شوند؛ بخش تولید در وزارت جهاد کشاورزی باقی و نظارت بازار به وزارت بازرگانی منتقل می شود.

بازدهی سالانه طلا از 1397 به این طرف همیشه مثبت بوده و بین 13 تا 179 درصد سود از خود به‌جا گذاشته است. تنها در نیمه نخست سال 98 شاهد ضرر کردن سرمایه‌گذاران بوده‌ایم. آنچه امسال در بازار طلا رخ می‌دهد تا حدودی با وقایع آن سال شباهت دارد

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های سیاست‌گذاری و ایجابی، از بازگشت آرامش به بازار مسکن و کاهش تورم تقریبی 3.8 درصدی قیمت مسکن در روز‌های پایانی تیرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته در شهر تهران خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد ضمن اعلام آخرین وضعیت تخصیص اعتبار برای صندوق‌های سهام متولدین 1401 در مورد زمان تخصیص اعتبار برای خرید صندوق‌های قابل معامله برای متولدین 1400 و 1402 را تشریح کرد.

زلزله ارزی، بازار املاک حومه تهران را تکان داد. آخرین تحقیقات میدانی از وضعیت بازار معاملات مسکن شهر‌های جدید «پرند» و «پردیس» نشان می‌دهد سرایت اثر کاهش قیمت در بازار مسکن پایتخت، به حومه شهر تهران، خود را به شکل زلزله قیمتی در این بازار نشان داده است.

مدیرعامل بانک مسکن جزئیات افزاش 2 برابری سقف تسهیلات خرید مسکن را که از محل اوراق ممتاز افزایش یافته را اعلام کرد.

قیمت دلار در صرافی ها افزایش یافت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بخشی از پول‌های ایران در بانک‌های عراقی به حسابی در عمان انتقال داده خواهد شد، اما محدودیت‌ها در رابطه با استفاده از این اموال همانند گذشته خواهد بود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: سیاست‌های افزایش تولید و شفاف‌سازی عرضه از طریق سامانه یکپارچه، موجب شده، قیمت خودرو در بازار کاهش 35 تا 45 درصدی داشته باشد.

مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران از افزایش 100 درصدی وام ودیعه مسکن در بافت‌های فرسوده خبر داد و اعلام کرد: مبلغ این وام در کلانشهرها به 120 میلیون تومان و سایر شهرها به 90 میلیون تومان رسیده است.

یکی از ردیف‌های درآمد‌های مالیاتی دولت به مالیات بر ثروت اختصاص دارد که طبق آخرین آمار میزان درآمد دولت از این محل از ابتدای سال جاری تا انتهای خرداداماه 7790 میلیارد تومان بوده است.

متوسط زمان تاخیر پرواز‌های تاخیردار در خرداد ماه به 94 دقیقه رسید و نسبت به اردیبهشت 1402، 10 دقیقه افزایش یافت؛ ایرلاین‌های فلای‌پرشیا با 131، ایران‌ایر با 124، وارش با 120 کارون با 111، چابهار با 103 و آسمان با 102 دقیقه، متوسط تاخیرهایشان بیشتر از 100 دقیقه بود.

مجموع فروش حراج هفدهم تهران 211میلیارد و 210میلیون تومان اعلام شد. از منظر اقتصاد هنر باتوجه به وقفه یک‌ساله هنر در پی اعتراض‌های شهریورماه 1401، با برگزاری دوباره حراج تهران، رونقی به اقتصاد ازنفس‌افتاده هنر ایران بخشیده شد.

درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نیز همچنان هیات وزیران باید سبد قابل واگذاری از سهام مازاد خود را برای واگذاری در قالب سهام عدالت مشخص کند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در خصوص ارائه تسهیلات پنج میلیون تومانی ویژه پیاده‌روی اربعین به دانشجویان با یکی از بانک های عامل قراردادی را امضا کرده‌ایم.

مدیر عامل سابق بورس انرژی ایران گفت: گسترش و پیاده‌سازی صحیح ابزارهای مالی نوین از جمله گواهی سپرده نفت خام می‌تواند بهره‌مندی عمومی از صنعت نفت را افزایش دهد.