یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه منیبان

اقتصادی وب‌گاه منیبان

مدیر مرکز ملی رقابت درباره احتمال ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای تجاری، گفت: بررسی انحصاری‌بودن یا نبودن بازار خودروهای تجاری، به دستور وزارت صمت، توسط مرکز ملی رقابت در حال انجام است و هنوز نتیجه به شورای رقابت اعلام نشده است.

رئیس اداره وکالت تخصصی مرکز وکلا قوه قضائیه با بیان اینکه نمی‌توان کد ملی افراد را مسدود کرد، گفت: کد ملی شناسه یکتای هویتی افراد است.

رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور گفت: تلفیق کارت بانکی و کارت سوخت کار صحیحی نیست و باید با حذف کارت سوخت، مدیریت سهمیه فقط با کارت بانکی انجام شود.

وزیر اقتصاد گفت: قانون مالیات مشاغل و اصناف نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و با توافقات خوبی که با اتاق اصناف داشتیم، به تمام شکایات اصناف رسیدگی خواهیم کرد.

براساس بخشنامه ابلاغی وزارت اقتصاد به بانک‌های دولتی، مهلت بخشودگی جرایم دیرکرد بدهکاران بانک‌ها تا پایان شهریورماه تمدید شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که امسال خاموشی در تهران اتفاق نیافتد، اما قبوض میلیونی در انتظار مشترکان پر مصرف برقی است.

حاج‌اسماعیلی تصریح کرد: در خصوص سال‌جاری، موضوع جنبه‌های متعددی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. اولین نکته این است که دولت دنبال سرکوب دستمزد بوده و این را در قالب یک سناریو از پیش تعیین شده انجام داد و متاسفانه نمایندگان کارگری، فریب خوردند و کاملا تحت مدیریت دولت، به مساله فرآیند تعیین دستمزد تن دادند و آن را امضا کردند؛ برخلاف شرایط و شاخصه‌های اقتصادی که ماده 41 قانون کار بر آن‌ها...

با بخشنامه بانک مرکزی، از فردا 4 تیر ماه 1402، تمامی دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (بجز نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها) و درگاه های پرداخت اینترنتی ملزم به پرداخت کارمزد خواهند بود.

معاون نظارت بر کالا‌های سرمایه‌ای سازمان حمایت گفت: سود جبران تحویل با تاخیر خودرو در قراردادهای فروش فوری 2.5 درصد ماهیانه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مطالبات رتبه‌بندی 42 هزار نفر از معلمان بازنشسته سال 1400 که تا کنون پرداخت نشده بود در مرحله پرداخت است.

همزمان با آغاز تابستان قیمت دلار کانال 48 هزار تومانی را ترک کرد و با رشد 1150 تومانی به پله 49 هزار تومان برگشت و تا 49 هزار و 750 تومان هم پیش رفت.

توافقنامه ساماندهی و مدیریت حمل‌ونقل هوایی ایران و امارات با حضور محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی و سیف محمد السویدی، مدیرکل سازمان هواپیمایی کشوری امارات در دبی امضا شده است.

بر اساس اعلام رییس‌کل گمرک ایران بیش از 3.2 تن طلا به‌صورت رسمی از گمرکات به کشور ترخیص شده است.

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد و گفت: متهم با استفاده از یک همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار کرد: نگاهی به ترازنامه صندوق‌های بازنشستگی و وضعیت درآمد‌ها و هزینه‌ها و نیز شیب تعهدات و منابع آنها نشان می‌دهد که صندوق‌ها در حال روبه‌روشدن با شرایط بحرانی هستند و نمی‌توانند پاسخ بیمه‌شدگان را بدهند.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی شد. وی پس از برکناری سیدجواد ساداتی نژاد، برای این وزارتخانه کاندید شده بود. از مهمترین چالش های محد علی نیکبخت، حل مسئله گندم و مسئله خشکسالی در کشاورزی خواهد بود.