یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه منیبان

اقتصادی وب‌گاه منیبان

ارائه سیم کارتی خاص به گردشگران خارجی جهت دسترسی بهتر به برخی پلتفرم های خارجی از چندی پیش دوباره توسط مسئولان مطرح شد و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در جدیدترین اظهاراتش اعلام کرد که در کمیسیون‌های مسئول رسیدگی به این موضوعات شرکت کرده و درباره ضرورت این موضوع توضیح داده است و فکر می‌کنند یک اقناع عمومی صورت‌گرفته است.

حالا که قرار است افزایش 20 درصدی یارانه شامل حال سه دهک اول یارانه‌بگیر شود، به طور مشخص چه کسانی در این گروه‌ها جای می‌گیرند؟

مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: بانکهای ملی، ملت، تجارت، صادرات، رفاه، پست‌بانک و قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند که با معرفی افراد از سامانه وزارت تعاون، تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود.

در بازار خودروهای ایرانی قیمت ها صعودی شده است که بر این اساس قیمت سمند 10 میلیون، پژو پارس 15 میلیون 207 اتوماتیک 45 میلیون و هایما 30 میلیون تومان افزایش یافت در خودروهای سایپا هم قیمت قیمت ساینا 5 میلیون، شاهین 20 میلیون و کوییک 5 میلیون تومان رشد کرد.

خودروها در سال 1403 هم به خریداران تحویل داده نمی شود، زیرا پیش فروش خودروها بیش از توان تولید خودروسازان است.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاهاجتماعی از اتصال 67 هزار فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد.

سرپرست بانک مسکن از پرداخت 85 هزار میلیارد تومان وام برای اجرای 27 هزار پروژه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت:‌598 هزار متقاضی تاکنون افتتاح حساب کرده‌اند.

روند نزولی نرخ سود بین بانکی در هفته گذشته متوقف شد؛ برهمین اساس نیز نرخ سود با افزایش نسبت به هفته قبل به 24.48 درصد رسید.

کارشناس بازار طلا گفت: هفته گذشته ضمن کاهش قیمت انواع سکه و طلا ثبات بها را نیز شاهد بودیم و پیش‌بینی می‌شود این روند در چند روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه درباره آخرین تصمیمات در مورد نحوه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان توضیح داد.

بازار سرمایه با توجه به روند صعودی که از اسفند ماه آغاز کرده بود، رشد به نسبت جذابی را در چند ماه تجربه کرد. اواسط اردیبهشت سال‌جاری بود که بازار روند اصلاحی خود را آغاز کرد.

وزارت کار نسبت به خبر «کارگران شورای‌عالی کار به مرتضوی / دستمزد 1402را اصلاح کنید» توضیحاتی ارائه کرد.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از اعلام نتایج نوبت‌دهی دور دوم عرضه یکپارچه خودرو امروز چهارشنبه 24 خرداد خبرداد و گفت: متقاضیان با اطلاع از زمان واگذاری خودرو می‌توانند 100 میلیون تومان مسدودی خود را برداشت کنند.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو فردا (24 خرداد) با اطلاع از زمان واگذاری خودرو می‌توانند 100 میلیون تومان مسدودی خود را برداشت کنند.

وزیر پیشنهادی صمت از ارائه 8 برنامه راهبردی برای تصدی این وزارتخانه خبر داد.

وزیر کشور درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: دولت در راستای تأمین کالاهای اساسی برای عموم مردم، این طرح را تهیه کرده است.