یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه منیبان

اقتصادی وب‌گاه منیبان

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در چند کمیسیون مجلس به تصویب رسیده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی از تسهیل اعطای تسهیلات بانکی به خوش حساب‌ها خبر داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در معاملات پشت خطی دیشب هم کمتر کسی تمایل داشت در موقعیت خرید و فروش سکه امامی قرار بگیرد. به نظر می‌رسد ترس از نوسانات کاهشی قیمت دلار باعث شده که برخی از سکه بازان هم با شک و احتیاط دست به معامله بزنند.

سامانه جست‌وجوی شغل بر بستر فضای مجازی در راستای پل ارتباطی بین کارجویان و کارفرمایان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات اختصاص وام ضروری و سفر به بازنشستگان را تشریح کرد.

شورای رقابت قیمت‌های جدید 28 خودروی مونتاژی را اعلام کرد.

مدیرکل بهره برداری آزادراه ها گفت: به منظور اجرای بند ک تبصره 11 قانون بودجه سال 1402 کل کشور و پیگیری نهاد های نظارتی، از امروز هفدهم تیرماه صدور بیمه نامه شخص ثالث خودرو منوط به مفاصا حساب عوارض آزادراهی است.

بانک مرکزی در راستای تأمین مالی برای تکمیل پروژه‌های ارزآور ملی «دستورالعمل اجرایی عرضه اوراق مرابحه ارزی» را در بخشنامه ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در هفته اخیر بازار سرمایه روند مثبتی داشت و بعد از شوک مربوط به تعیین نرخ ثابت گازخوراک و سوخت که 3شنبه اجرایی شد بازار رفتار بهتری داشت. در واقع ریسک‌های بازار به صورت کامل در قیمت‌ها نمایان شد. به صورت کلی شاخص کل 2.2 درصد و شاخص هم وزن 3.95 درصد رشد کرد.

شورای هماهنگی بانک‌ها تصویر نامه رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با موضوع ساعت کار بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی را ابلاغ کرد.

شرکت نفت ایرانول که از شرکت های بزرگ زیر مجموعه صندوق سرمایه گذاری بازنشستگان (شستا) است مبلغ 560 میلیارد تومان جریمه شده است.

بورس تهران در ماه‌های اخیر روند پرفراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشته‌است. از ابتدای اسفند سال‌گذشته، روند قیمت‌ها در بازار سهام با جدیت تمام در مسیر صعودی قرارگرفت و کلیت بورس تهران با افزایش تقاضا در اکثر نمادهای معاملاتی همراه شد.

گمرک ایران از واردات 2میلیون و 803هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح از آغاز ارائه تسهیلات خوداشتغالی به سربازان مهارت‌دیده خبر داد.

در شرایط فعلی، تحلیلگران اقتصادی دو نگاه متفاوت به روند حرکتی قیمت سکه در اولین روز هفته دارند. برخی از معامله گران با اشاره به تعطیلی بازار‌های همسایه می‌گفتند احتمالا بازار سکه هم نوسان قابل ملاحظه‌ای را ثبت نخواهد کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اعلام افزایش اعطای تسهیلات ریالی به شرکت‌های دانش‌بنیان، از تخصیص خط اعتباری 500 میلیون دلاری برای تامین نیاز ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌جاری خبر داد.