چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه منیبان

اقتصادی وب‌گاه منیبان

بورس تهران امروز تا به این لحظه از معاملات با رشد قابل قبولی همراه شده است و نقشه معاملات حاکی از غلبه تقاضا در کلیت بازار دارد.

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از افزایش فشار بر ذخایر ارزی ایران خبر داد خبری که می‌تواد به معنای افزایش قیمت دلار در نیمه دوم سال باشد.

سایپا به شکل غیر قابل منتظره‌ای، مدل پلاس شاهین را به نمایش گذاشت. این خودرو در واقع نسخه ارتقا یافته و اتوماتیک شاهین بوده و تغییراتی را در پیشرانه و گیربکس و همچنین امکانات تجربه کرده است.

بانک مرکزی اعلام کرد: افزایش سقف وام ساخت مسکن به 550میلیون تومان فقط مشمول پروژه‌های حمایتی است و شامل پروژه‌های خودمالکی نمی‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در سال 1401 تعداد 252 هزار خودروی لوکس را شناسایی کردیم که مبلغ مالیات این خودروها 2300 میلیارد تومان بود و امسال نیز 170 هزار خودرو شناسایی و 3000 میلیارد تومان مالیات برای این تعداد تعیین شد.

در مدت دو سال، یک تورم حداقل 250 درصدی به سفره‌های زندگی مردم تحمیل شده است، در این شرایط، معاون وزیر کار افزایش 87 درصدی دستمزد در این مدت را یک «دستاورد» دانسته است!

نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به اول شهریورماه با افزایش نسبت به هفته قبل از آن به 23.59 درصد رسید.

رییس پلیس گذرنامه فراجا با بیان اینکه مشمولان می‌توانند درخواست گذرنامه زیارتی کنند، گفت: دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی نیازی به تهیه وثیقه ندارند.

امین رهبر: تسهیلات 150 میلیون تومانی با کارمزد 8 درصد و بازپرداخت 60 ماهه با سه ماه تنفس از ابتدای شهریورماه سال جاری برای نوسازی تاکسی‌ها آغاز شده است.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد، از امروز 48 میلیون نفر از یارانه بگیران مشمول طرح افزایش 120 هزار تومانی یارانه نقدی شدند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: دهه شصتی‌ها 21 درصد جمعیت ما را تشکیل می‌دهند و شرایط ویژه‌ای دارند که ممکن است به تجرد قطعی برسد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد از موافقت هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایجاد سه منطقه آزاد سرخس، دوغارون و مازندران خبر داد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن در این شهر در صورت عدم واریز اقساط (آورده) در مهلت تعیین شده طبق مصوبه شورای مسکن تهران حذف خواهند شد.

در ششمین‌ماه سال 1402، میزان 60 لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

یک نماینده مجلس به‌طور غیررسمی از آیین نامه واردات خودرو‌های دست دوم رونمایی کرد. آیین‌نامه ورود کارکرده‌ها 22مرداد از سوی وزارت صمت به هیات دولت ارسال شد. این در شرایطی است که مرور آیین‌نامه مذکور از عزم وزارت صمت و مجلس برای آغاز و سرعت‌گیری ورود کارکرده‌ها در مدت زمان کوتاه حکایت دارد. طبق این آیین‌نامه، واردات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز اعلام شده است.

دیروز قیمت دلار در مرز دو کانال 48 و 49 هزار تومانی نوسان داشت. با وجود کاهش قیمت این اسکناس، اما معامله‌گران بازار ارز از ترس رکب بازارساز تمایلی به فروش دلارهایشان نداشتند.