چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه منیبان

اقتصادی وب‌گاه منیبان

بورس تهران چیزی نزدیک به یک ماه است که در آستانه ورود به کانال دو میلیون واحد درجا می‌زند. حالا از ریزش تاریخی شاخص کل بازار سرمایه نزدیک به چهار سال می‌گذرد و سهامداران نه‌تن‌ها نتوانسته‌اند زیان سنگین خود را در این بازار جبران کنند؛ بلکه محاسبه ارزش دلاری بازار سرمایه از سال 1399 تاکنون نشان می‌دهد که ارزش دلاری بازار به طور درخورتوجهی افت کرده است.

سه ماهه اخیر با هدف ساماندهی مشاوران املاک، 2 هزار و 100 اخطار و 850 فقره پلمپ شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مانند مجلس برای واردات خودرو مصمم است و کیفیت، قیمت و واردات خودرو سه محور کلیدی است که از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با جدیت دنبال می‌شود.

سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز پروازهای اربعین برای 7 شرکت هواپیمایی داخلی و فلای بغداد و 3617 مجوز پرواز در ایام اربعین 1402 خبر داد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز فروش بلیت قطار ترکیبی کربلا از یکشنبه آینده 29 مردادماه خبر داد و قیمت بلیت این قطار را اعلام کرد.

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اقدامات نظارتی و انضباطی در خصوص هر یک از بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی نیز به تفکیک و متناسب با نتایج حاصل از نظارتهای مزبور، همواره در دستور کار بانک مرکزی بوده است.

رییس سازمان ثبت احوال از تجمیع کارت بانک ملی ایران در کارت ملی به عنوان نخستین گام ظرف سه ماه آینده خبر داد.

بانک مرکزی فهرست شعب عرضه ارز اربعین حسینی از طریق 6 بانک عامل در سال 1402 را اعلام کرد.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات پوشاک و نساجی گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا لیست جدید نشان های تجاری موجود در بازار که قاچاق هستند را منتشر کرده است.

چند روزی است پمپ بنزین‌های سطح شهر در پایتخت و برخی شهرهای کشور با صف‌های طولانی تر از قبل مواجه شده است.

دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد: افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به مبلغ 550 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی، مشمول همه طرح‌ها اعم از اراضی دولتی و طرح‌های خودمالک می‌شود.

شورای رقابت در جلسه پانصد و نود و چهار خود که روز 21 مرداد 1402 برگزار شد، در خصوص زمان لازم الاجرا بودن قیمت خودروهای سواری مونتاژی و غیرمونتاژی تصمیم گیری کرد.

بعد از گذشت ماه‌ها از آزادسازی واردات خودرو، هنوز به طور عملی خبری از خودرو‌های وارداتی در بازار خودروی کشور نیست. به گفته مسوولان گمرک حدود هزار و 600 دستگاه خودرو در گمرکات کشور وجود دارند که 660 دستگاه از آن‌ها ترخیص شده است، اما هنوز حتی یک دستگاه خودروی وارداتی تحویل مشتریان داده نشده است. بر این اساس اگر چه حدود 30 شرکت مجوز واردات گرفتند و به گفته سخنگوی پیشین وزارت صمت 80هزار...

در حالیکه قطعی پیامک‌های سامانه همتا، خریداران و فعالان بازار موبایل را به دردسر انداخته است، یکی از مسئولان شرکت همراه اول، اختلالات پیش آمده را رد کرد.

شاخص کل بورس بر خلاف روزهای گذشته از ساعات ابتدایی امروز روند صعودی را تجربه کرد و نهایتا با رشد حدود 9000 واحدی نسبت به روز گذشته روی یک میلیون و 997 هزار واحد ایستاد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در بودجه سال 1402 مقرر شده برای خانواده‌های دارای فرزندان 4 قلو به بالا، مسکن رایگان واگذار شود.