دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه منیبان

اقتصادی وب‌گاه منیبان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: حداقل هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان از سوی انبوه‌سازان 12 میلیون تومان اعلام شده و این عدد برای طرح نهضت ملی مسکن حدود 8 میلیون تومان است که هزینه خدمات مهندسی هم بر مبنای تعدیلات سنواتی از سوی سازمان برنامه و بودجه تعیین می‌شود.

شاخص «نسبت پشتیبانی» در صندوق‌های بازنشستگی نشان می‌دهد که 15 صندوق به سطح ورشکستگی رسیده‌اند و فقط دو صندوق بازنشستگی در وضعیت بهتری هستند. هرچند که روند ناامیدکننده‌ای را طی می‌کنند و تا خط ورشکستگی فاصله‌ای ندارند.

طرح کالابرگ الکترونیکی که از اواخر سال گذشته در سراسر کشور به اجرا درآمد، به تدریج وارد ابعاد تازه‌تری شده و برای جلب مشارکت بیش‌تر خانوارها، مشوق‌های جدیدی در آن پیش‌بینی می‌شود. با آغاز مرحله جدید طرح از روز 10 مردادماه، خانوارهای دهک یکم تا سوم که یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند، به شرط آنکه 50 درصد اعتبار یارانه خود (200 هزار تومان) را به خرید کالابرگ اختصاص دهند، 120 هزار...

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است اختلال در یکی از مراکز زیرساخت رخ داده بود که برطرف شده و کلیه ارتباطات پایدار است.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور کارت سفر مخصوص بازنشستگان تا ماه آینده خبر داد.

اشتغال به کار با موافقت کارگران در روزهای مذکور اضافه کار محسوب شده و کارفرمایان نمی‌توانند از اجرای مصوبه قانونی ممانعت کرده و این روزها و روزهای مشابهی که هیات دولت به دلایل مختلف از جمله (گرمای شدید، گردوخاک، آلودگی و غیره) تعطیل اعلام می‌کند را کار موظفی تلقی کنند.

مدیرکل دفتر توسعه اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: اعزام نیروی کار به خارج از کشور می‌تواند بخشی از نرخ بیکاری را کاهش دهد.

وزیر کار گفت: بخشی از فقر مطلق با افزایش یارانه که در دستور کار دولت هست و اعلام می‌شود، کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری 100 هزار قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن طی حدود 3 هفته خبر داد و گفت: به زودی واگذاری زمین در روستا‌ها آغاز می‌شود.

گروه صنعتی ایران خودرو برای آن دسته از متقاضیانِ محصولاتِ خود که تا 11 مرداد برای پرداخت وجه مهلت داشتند این زمان را تمدید کرد.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور جزئیات نرخ عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور را به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور اعلام کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: خودروسازی که تاییدیه استاندارد را برای محصول خود دریافت کرده حق ندارد خودرو را در انبار و کف کارخانه دپو کند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده پیش‌شرط مهم واردات خودرو اعم از کارکرده و نو را اعلام کرد.

یک اقتصاددان گفت: هر تخلفی از سمت صرافی‌ها بر روی فضای کسب‌وکار، تقاضا و عرضه ارز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

بانک مرکزی اعلام کرد: براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در خرداد‌ماه سال 1402 بیش از 7 میلیون و 900 هزار فقره چک به ارزشی حدود 5036 هزار میلیارد ریال مبادله شد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با اشاره به بلاتکلیفی 66 هزار کارگر بازنشسته برای دریافت وام 20 میلیون تومانی گفت: از مسولان سازمان تأمین اجتماعی خواهش می کنیم وقتی توانایی انجام کاری را ندارند در مصاحبه های خود آن را اعلام نکنند.