دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه منیبان

اقتصادی وب‌گاه منیبان

با انعقاد تفاهم‌نامه صندوق بازنشستگی فولاد و بانک صادرات ایران، بازنشستگان صندوق فولاد وام قرض‌الحسنه 20 میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

در آگهی های بازار خودرو، رنو ساندرو اتوماتیک مدل 1394 با کارکرد 177 هزار کیلومتر 600 میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین مدل 1397 با کارکرد 52 هزار کیلومتر، 870 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت بازاری خودرو در تیر سال جاری با افت همراه بود. قیمت محصولات برندهای چینی که توسط شرکت های خودروساز خصوصی مونتاژ می شوند نیز از این قاعده مستثنی نبود و افت قیمت را در کارنامه ثبت کردند. به نظر می رسد جنجال بر سر قیمت محصولات مونتاژی که میان شورای رقابت و مدیران خودروساز خصوصی در جریان بود روی کاهش قیمت محصولات مونتاژی اثر گذار بود.

لیست قیمت جدید کالاهای اساسی اعلام شد (مرداد 1402) رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی، حاکی از کاهش محصولات در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. کاهش تقاضا، معوق شدن مطالبات تولیدکنندگان و... سبب شده تا حجم خرید برخی از شعبات فروشگاه‌ها کاهشی باشد.

حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرایی، به میزان بیست درصد (20%) نسبت به آخرین حکم حقوق سال 1401 افزایش می‌یابد.

قیمت پژوپارس LX در بازار 600 میلیون شده است و پژو پارس XU7P سال سفارشی در نمایندگی 291 میلیون است و پژو پارس XU7P سال در بازار به 465 میلیون تومان رسیده است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش گفت: از این به بعد مالکان خودروهای صفر کیلومتر برای دریافت کارت سوخت خود باید به پلیس +10 مراجعه کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: لازم است پیش‌بینی لازم برای تولید برنج و کشت سال آینده نیز به صورت دقیق و بر مبنای نیاز کشور انجام شود چرا که مجوز واردات فقط در صورت کمبود برنج صادر خواهد شد.

اختلاف نظر بر سر «افزایش سن بازنشستگی» طی سال‌های اخیر بالا گرفته است؛ برخی کارشناسان می‌گویند این اقدام را می‌توان یکی از گام‌های مهم در مسیر اصلاحات صندوق‌ها دانست. با این حال نظرسنجی که اخیرا انجام شده حکایت از این دارد که اکثریت بازنشستگان معتقدند سن بازنشستگی باید پایین‌تر باشد. برندگان و بازندگان افزایش سن بازنشستگی چه کسانی هستند؟

اصلاح تصویب‌نامه موضوع تعیین ضریب حقوق کارمندان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، قضات و بازنشستگان کشوری و لشکری در سال 1402 ابلاغ شد.

در بازار خودروهای ایرانی قیمت سمند 10 میلیون تومان گران شد تارا اتوماتیک افزایش 5 میلیونی داشت تیبا 2 و صندوق دار نیز در بازار 5 میلیون تومان گران شدند همچنین قیمت خودروهای شاهین و ساینا دنده ای نیز 5 میلیون تومان افزایش یافت.

بعد از نامه‌ی اعضای کارگری شورایعالی کار دو نشست برگزار شده بدون طرح مساله دستمزد؛ نمایندگان کارگری باید از قدرت قانونی خود استفاده می‌کردند و به نحوی از انحا به این بی‌توجهی معترض می‌شدند. دولت مکلف بود بعد از ثبت درخواست سه عضو رسمی، به سرعت نشست شورایعالی کار با موضوع مربوطه را برگزار کند؛ به تکلیف عمل نشد؛ حتی شکایت دیوان هم راه به جایی نبرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در مسئله واردات خودرو اولویت با خودروهای برقی است گفت: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شد که شرایط ساده تری را برای واردات خودرو‌های برقی فراهم کنیم و در درجه اول، اولویت با واردات تاکسی‌های برقی است.

سازمان امور مالیاتی "شرایط پذیرش سود پرداختی به سپرده گذاران بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی" را ابلاغ کرد.

سری اگر به انبار‌های کانتینری در اطراف تهران بزنید، تعداد کانتینر‌هایی که برای انبار وسیله‌ها و اثاثیه منزل اجاره شده، توجه شما را جلب خواهد کرد. در سال‌های پیش، این کانتینر‌ها بیشتر برای انبار تجهیزات کارگاه‌ها، مطب‌ها و دفاتر اداری مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروز اما، تغییر کاربری تعداد زیادی از آن‌ها به منظور انبار اثاث خانه‌ها، پرده از یک واقعیت تلخ بر می‌دارد: تهران، شهروندانش...

مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیر بانکی از تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات پولی و ارزی در بانک مرکزی و برخورد قاطع با صرافی‌های متخلف خبرداد و گفت: در شرایط تحریمی کشور، صرافی‌های مجاز و قانونمند نقش مهمی در انجام امور ارزی کشور دارند.