پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه منیبان

اقتصادی وب‌گاه منیبان

به نظر می‌رسد بیش از هر چیز، دولت به دنبال «کنترل تقاضا» با روشی غیر از «مکانیزم قیمتی» است. شاید تیم اقتصادی دولت و البته نمایندگان مجلس کمتر از 6 ماه مانده به یک انتخابات دیگر، به این نتیجه رسیده‌اند که شوک قیمتی بنزین، اثرات ناگواری بر جامعه دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

وزیر بهداشت از رایگان شدن همه خدمات بستری و سرپایی 3 دهک اول جامعه در مراکز و بیمارستان‌های دولتی خبر داد.

شایعه کمبود یا تصمیم گرانی بنزین تکذیب شد.

11 کالای اساسی با قیمت ثابت و بدون تغییر تا پایان سال 1402 به یارانه بگیران عرضه می شود.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی این وزارتخانه برای به روزرسانی دهک‌بندی خانوارها طی 2 3 ماه آینده خبر داد.

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران پس از دو ماه کاهش، در ژوییه افزایش پیدا کرده است.

بازدید:63وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم واگذاری زمین به متقاضیان در طرح جوانی جمعیت تا یک ماه و نیم آینده در کشور آغاز می‌شود.

زنگنه گفت: طرح مربوط به افرادی است که مهاجرت معکوس کند. یعنی از تهران به شهر‌های زیر 60 هزار نفری بروند. شرط پنج سال سکونت برای دادن زمین به این افراد هم حذف شد.

با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت ملی و کارت بانکی کلید خورد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

با افت نماگر‌های سهامی در ماه‌های اخیر، ارزش دلاری بازار سرمایه به حوالی 174میلیارد دلار رسیده است. در مرداد99 که شاخص کل بورس تهران در سقف تاریخی آن زمان خود قرار داشت، ارزش دلاری بازار سهام نیز در سقف تاریخی خود قرار داشت و پس از آن، شاهد بازگشت این متغیر به میانگین تاریخی بودیم. در حالی ارزش دلاری بازار سهام به فروردین99 بازگشته که در این مدت شاهد عرضه اولیه بیش از 50شرکت در بورس...

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اجرای طرح وارادت خودروهای خارجی کارکرده از حدود 2 هفته آینده روند اجرایی به خود می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: قیمت بلیت انواع قطار در ایام اربعین کمتر از 400 هزار تومان خواهد بود و هیچ گونه افزایشی پیدا نمی‌کند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در ادامه بررسی‌ها پیرامون ظن استفاده از اطلاعات نهانی در معاملات روزهای منتهی به 17 و 18 اردیبهشت ماه، تعداد 40 کد مظنون بر اساس الگوی رفتاری مشکوک، شناسایی و جهت صدور مجوز بررسی‌های دقیق‌تر، به دادستان کل کشور معرفی شدند.

متقاضیانی که در خرداد ماه 1402 نسبت به انتخاب خودروهای شرکت سایپا اقدام نموده و اولویت آن‌ها برای زمستان سال 1402 مورد تایید قرار گرفته و روز دوشنبه 16 مرداد پیامک مبتنی بر تکمیل فرآیند ثبت نام برای ایشان ارسال گردیده است. امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق با شرایط ذیل را دارند.

نان قوت غالب مردم بوده و پس از 3 سال قیمت آن در بعضی استان‌های کشور افزایش یافته است؛ در مشهد نان بربری از 1,150 تومان با افزایش حدود 43 درصدی به 1,650 تومان در یک هفته اخیر رسیده است.