چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

من یک پروفسور هستم

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
من یک پروفسور هستم

بیش از 200 دانشگاه آمریکا در یک خیزش ضدفاشیستی جنایات اسرائیل را در سرزمین‌های اشغالی محکوم کردند. یک استاد دانشگاه درحالی‌که می‌گفت من یک پروفسور هستم مورد ضرب و شتم گارد دانشگاه قرار گرفت. یازده روز است دانشجویان در دانشگاه‌ها زیر چادر تحصن زندگی می‌کنند، هزاران تن بازداشت و صدها تن مجروح شده‌اند. در اروپا به‌ویژه در فرانسه همین بساط برقرار است. واقعا در دانشگاه‌های غرب چه می‌گذرد؟ 1- مدتی است دانشگاه‌ها در آمریکا و اروپا ملتهب است. این التهاب در مراکز آموزش عالی استثنا ندارد. حرف دانشجویان این است که ماشین جنگی صهیونیست‌ها را در غزه و کرانه باختری متوقف کنید. جنایت علیه بشریت، قتل‌عام کودکان و زنان بس است. وجدان بشریت، نسل‌کشی و قتل‌عام را در هزاره سوم تاب نمی‌آورد. مقامات سیاسی آمریکا و اروپا می‌گویند، این یک پدیده «یهودی‌ستیزی» است. لذا فرمان حکومت‌نظامی و حمله به دانشگاه را صادر کردند.

2- این روزها دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به‌صورت پادگان اداره می‌شود. گارد وارد دانشگاه شده است. اما دانشجویان تحصن در محوطه را ترک نمی‌کنند، درگیری تا داخل کلاس‌ها هم پیش رفته، اساتید و دانشجویان پای زندان و کتک هم ایستاده‌اند. حراست و سرویس‌های امنیت داخلی، همراه نیروهای گارد شده‌اند، شوک الکتریکی و باتوم حرف اول را در پادگان دانشگاه‌ها می‌زند، اما حرف آخر را دانشجویان می‌زنند آن‌ها فریاد می‌زنند ما از جنایات غرب در فلسطین اشغالی بیزاریم. ما کشتارجمعی و قتل‌عام بی‌گناهان را نمی‌توانیم در غزه و کرانه باختری بپذیریم.

3- خیزش جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های غرب یک پدیده پاک انسانی است. دانشگاه‌هایی که عمدتا توسط بودجه صهیونیست‌ها اداره می‌شود اما برخلاف اراده آن‌ها دانشجویان به‌ویژه رؤسا و اساتید به صحنه سیاسی آمده‌اند و برخلاف سیاست‌های اعلامی عمل می‌کنند. دانشجویان در تحصن‌ها فریاد می‌زنند پس آزادی اندیشه، آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات که در دروس خود آموزش می‌دادید چه شد؟ ارزش‌های لیبرالی در دانشگاه که تبلیغ و ترویج می‌کنید چه جایگاهی دارد؟! چرا بر قامت یهودیت لباس صهیونیسم و فاشیسم پوشانده‌اید؟ این‌ها سؤالاتی است که در دانشگاه‌های غرب مطرح است و پاسخی جز باتوم و بازداشت همراه با ضرب‌وجرح ندارد!

4- دانشگاه کلمبیا یکی از کانون‌های شورش دانشجویان علیه مظالم صهیونیست‌ها 270 سال پیش توسط انگلیسی‌ها تأسیس‌شده است. این دانشگاه در بخش منهتن نیویورک واقع‌شده است. بر سر این دانشگاه شعار «در روشنایی‌ات، روشنایی را خواهیم دید» نقش بسته است. بیش از 30 هزار دانشجو با چهار هزار اعضای هیئت‌علمی در این دانشگاه دنبال «روشنایی» هستند. صهیونیست‌ها به شعور همه این جماعت توهین می‌کنند. آن‌ها می‌گویند قتل‌عام هزاران زن و کودک در غزه و زندانی کردن هزاران تن در کرانه باختری برای مقابله با یهودی‌ستیزی است شما دانشجویان و اساتید اشتباه می‌کنید، برای ظلمت و تاریکی تحصن نکنید! اخیرا رئیس مجلس نمایندگان برای تشریح این موضع به دانشگاه کلمبیا رفته بود که دانشجویان او را «هو» کردند.

5- دانشگاه هاروارد، قدیمی‌ترین دانشگاه آمریکاست. تأسیس آن به 380 سال پیش در ایالت ماساچوست برمی‌گردد و از برترین دانشگاه‌های آمریکا محسوب می‌شود. رتبه یک را در جهان به خود اختصاص داده است. البته این دانشگاه عضو یک مجتمع دانشگاهی است که از 8 دانشگاه معتبر جهان که عمدتا در دانشگاه‌های شمال شرقی ایالات‌متحده آمریکا واقع‌شده‌اند تشکیل‌شده‌اند. هم این دانشگاه و هم دانشگاه کلمبیا یک دانشگاه خصوصی است و عمدتا از طریق سرمایه‌داران یهودی پشتیبانی مالی می‌شوند. اما هاروارد اکنون کانون بزرگ صهیونیسم‌ستیزی است و جنایات اسرائیل را در سرزمین‌های اشغالی برنمی‌تابد. واکنش دانشجویان و اساتید دانشگاه نسبت به جنایات جنگی اسرائیل درخور تحسین است. آن را می‌توان بخشی از وجدان جریحه‌دار شده بشریت در مورد قتل‌عام فلسطینیان دانست. اما مقامات سیاسی آمریکا نه‌تنها این فهم و ادراک نخبگان خود را در محافل علمی برنمی‌تابند بلکه برای ادامه نسل‌کشی بودجه‌های سنگین برای روغن‌کاری ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در کنگره به تصویب می‌رسانند. این دو دانشگاه طرف قرارداد پنتاگون، سیا و وزارت خارجه و محل تئوری پردازی در خصوص حاکمیت سرمایه‌داری است. دانشجویان و اساتید با خیزش ضد صهیونیستی می‌گویند ما دیگر حاضر نیستیم نان تئوری‌های خود را در خون بی‌گناهان بزنیم و بخوریم. خون‌خواری بس است قدری هم به آزادی، انسانیت و شرافت آدمی فکر کنیم!

6- سیزده سال پیش مقام معظم رهبری در تحلیل جنبش وال‌استریت و جنبش 99 درصدی فرمودند: «امروز نظام سلطه در یک بن‌بست کامل است نتیجه آن سال‌ها بعد به نتیجه می‌رسد. حمایت از اسرائیل را همان یک درصدی‌ها می‌کنند.»(1) و نیز فرمودند: «مردم در اجتماعات نیویورک نشان می‌دهند که 99 درصد مردم آمریکا علاقه‌ای ندارند که پول و مالیات آن‌ها خرج اسرائیل شود تا این غده سرطانی را سر پا نگه‌دارند.»(2) جنبش دانشجویی در آمریکا و اروپا یک پرده‌برداری جدید از جنبش 99 درصدی مردم است. این جنبش حکایت از ورود غرب به بحران‌های تودرتوی سیاسی و اجتماعی دارد.

پی‌نوشت‌ها: 1و2- بیانات رهبر انقلاب در جمع مردم کرمانشاه 20/7/1390