دوشنبه 9 مهر 1403

"مهاجرت" در سنین دانش‌آموزی جز گسست و متلاشی شدن جمع خانواده دستاورد دیگری ندارد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
"مهاجرت" در سنین دانش‌آموزی جز گسست و متلاشی شدن جمع خانواده دستاورد دیگری ندارد

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با هشدار نسبت به مهاجرت از سنین دانش‌آموزی گفت: مهاجرت در سنین دانش‌آموزی جز گسست خانوادگی و متلاشی شدن جمع خانواده هیچ دستاورد دیگری ندارد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی فیاضی در جمع خبرنگاران درباره مهاجرت از سنین دانش‌آموزی گفت: مهاجرت در سنین دانش‌آموزی جز گسست خانوادگی و متلاشی شدن جمع خانواده هیچ دستاورد دیگری ندارد. اگر خانواده‌ها تمایل دارند فرزندشان ارتباطی با خارج از کشور داشته باشد باید در سنین کار و آموزش عالی این اتفاق بیفتد، برخی افراد فقط یک میلیارد تومان در سال هزینه شهریه و حدود یک میلیارد تومان هم هزینه پانسیون و خوابگاه برای فرزندشان پرداخت می‌کنند.

وی افزود: این یک هیجان کاذب است و بارها شاهد بودیم برخی خانواده‌ها از فرستادن فرزند دانش‌آموز به خارج از کشور پشیمان شده‌اند و در برخی مواقع دانش‌آموز با بحران‌هایی مواجه شده و پدر یا مادر ناچار شده‌اند به آن کشور بروند و از او مراقبت کنند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره پرداخت مطالبات مدارس خارج از کشور گفت: اکثر مطالبات معلمان خارج از کشور پرداخت شده است، مگر در جاهایی که در انتقال پول مشکل وجود دارد برای انتقال ارز به کویت و دو کشور اروپایی، مشکلاتی وجود دارد.

گزارش مستندی از میزان مهاجرت فارغ‌التحصیلان سمپاد وجود ندارد / اجرای برنامه‌های تربیتی متنوع در مدارس سمپاد

وی درباره اعزام معلمان به خارج از کشور تصریح کرد: آمار معلمان اعزامی ممکن است کاهش یابد و باید از ظریت دانشجویان، اساتید و معلمان ایرانی و حتی غیرایرانی که در دانشگاه‌های ایران درس خوانده‌اند و به فارسی مسلط هستند، استفاده کنیم؛ هم‌اکنون حدود 1300 معلم در خارج از کشور داریم که 140 نفر اعزامی هستند، باتوجه به وضعیت ارزی کشور به دنبال صرفه جویی هستیم و قصد داریم آمار 140 معلم را به حدود 80 نفر برسانیم و از معلمان ساکن کشورهای دیگر، جذب و جایگزین کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره تحصیل دانش‌آموزان اتباع در مدارس ایران گفت: 670 هزار دانش‌آموز اتباع در حال تحصیل در مدارس ایران هستند و امسال این جمعیت 170 هزار نفر افزایش داشته است.