یک‌شنبه 22 مهر 1403

مهدوی‌کیا: امیدوارم با برزیل یا اسپانیا همگروه شویم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهدوی‌کیا: امیدوارم با برزیل یا اسپانیا همگروه شویم

تهران - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال امید ایران گفت: امیدوارم با تیم‌های بزرگی مانند برزیل یا اسپانیا همگروه شویم تا شاهد دیدارهای جذابی از تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2022 قطر باشیم.

به گزارش ایرنا، قرعه‌کشی جام جهانی 2022 قطر شامگاه امروز (جمعه) در شهر دوحه برگزار می‌شود. مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم فوتبال امید ایران یکی از مدعوین این مراسم است. همچنین برای حضور در این مراسم علی دایی نیز به شهر دوحه قطر دعوت شده است.

مهدی مهدوی‌کیا در گفت وگویی با اشاره به صعود تیم ملی به بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان اظهار داشت: با کمک کادر فنی و بازیکنان تیم ملی صعود راحتی به جام جهانی داشتیم و این مهم را باید به مجموعه تیم تبریک بگویم. امیدوارم در قطر نمایش خوبی از بازیکنان تیم ملی ببینیم.

وی با اشاره به قرعه احتمالی ایران در این دوره از مسابقات گفت: قرعه راحت در جام جهانی فوتبال وجود ندارد زیرا بهترین‌ها گام در این آوردگاه گذاشتند. فقط باید کمی خوش شانس باشیم. باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید این را هم عنوان کرد: امیدوارم با تیم‌های بزرگی مثل برزیل یا اسپانیا هم‌گروه شویم و بازی خوب و جذابی را ببینیم با این وجود همه تیم‌ها حریفان سختی هستند.

در رده‌بندی اعلام‌شده، تیم ملی فوتبال ایران همچنان در رده 21 جهان باقی مانده است تا در سید سوم جام جهانی نیز قرار بگیرد.

سیدبندی 32 تیم حاضر در جام جهانی قطر به ترتیب زیر است:

سید یک: قطر، برزیل، بلژیک، فرانسه، آرژانتین، انگلیس، اسپانیا و پرتغال

سید دو: مکزیک، هلند، دانمارک، آلمان، اروگوئه، سوییس، آمریکا و کرواسی

سید سه: سنگال، ایران، ژاپن، مراکش، صربستان، لهستان، کره جنوبی و تونس

سید چهار: کامرون، کانادا، اکوادور، عربستان، غنا، برنده پلی‌آف اروپا، برنده نیوزلند - کاستاریکا، برنده پلی‌آف آسیا - پرو

تیم‌های آسیا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و آفریقا در قرعه‌کشی با تیم‌های هم‌قاره خود همگروه نمی‌شوند. در هر گروه هم حداکثر 2 تیم اروپایی قرار می‌گیرد. تیم ملی ایران با برنده مسابقه پلی‌آف آسیا و پرو هم همگروه نخواهد شد.

برچسب‌ها