پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مهدی: تا زمانی که حق فوتبال را پرداخت نکنیم شرایط بدتر هم می‌شود / باید تعداد تیم‌های لیگ برتری را کاهش دهیم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مهدی: تا زمانی که حق فوتبال را پرداخت نکنیم شرایط بدتر هم می‌شود / باید تعداد تیم‌های لیگ برتری را کاهش دهیم

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد با انتخاب هیئت رئیسه جدید فدراسیون فوتبال طرحی برای کاهش تیم‌های لیگ برتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سهیل مهدی در حاشیه مراسم قرعه‌کشی مسابقات لیگ دسته اول اظهار داشت: از وقفه پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم. امیدواریم همانطور که قرعه‌کشی با آرامش برگزار شد، لیگ دسته اول را هم با آرامش برگزار کنیم. محسن خلیلی حرف خوبی زد و گفت لیگ یک پشتوانه لیگ برتر است.

وی در مورد اینکه کریم بوستانی گفته توسط او از جلسه اخراج شده است، گفت: خیر ما چنین جسارتی نکردیم، چون مسائل حقوقی دو تیم (استقلال ملاثانی و پرسپولیس خوزستان) حل نشده است، ما به خاطر اینکه حقی از دو تیم ضایع نشود نماینده‌ای از خوزستان معرفی کردیم. وقتی نامی از تیمی نبردیم خواهش کردیم نماینده‌ای از دو تیم خوزستان در جلسه نباشد تا ان‌شاءالله مسائل حقوقی را طی کنند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اختلاف دو تیم استقلال ملاثانی و پرسپولیس خوزستان تصریح کرد: ما دنبال داستان و بیانیه نیستیم. از نگاه ما به‌عنوان برگزارکننده یک تیم باید در کمیته نقل‌و‌انتقالات ثبت‌نام کند و مدارکش ارائه شود، بعد به ما ابلاغ می‌شود تا مسابقات را برگزار کنیم. همچنان شنیدیم در حال تغییر نام و تغییر مالکیت هستند. ضرب‌الاجل ما هم تا شروع مسابقات است.

مهدی در واکنش به مشکل ساختاری ورزشگاه‌ها در لیگ دسته اول نیز گفت: به همان نسبت لیگ برتر در لیگ دسته اول سه چهار ورزشگاه در حداقل استاندارها هستند و امیدواریم این مشکلات حل شود.

وی راجع به شروع مسابقات لیگ برتر و برنامه‌ریزی این مسابقات نیز تصریح کرد: هیچ لیگی جدا از دیگران نیست و همان شرایط لیگ برتر برای لیگ‌های دیگر هم وجود دارد. باید پوشش بهتر در لیگ‌های پایین‌تر هم داشته باشیم تا آنها هم انگیزه پیدا کنند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به سؤالی درباره میزان حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها عنوان کرد: دستورالعملی که به ما اعلام شده 30 درصد است و ان‌شاءالله شورای تأمین استان‌ها شرایط را بررسی کند.

«تغییر نام زیاد تیم‌ها نیز به معضلی برای لیگ‌ها تبدیل شده است، آیا دستورالعملی در این خصوص وجود ندارد؟»، مهدی در پاسخ به طرح این سؤال توضیح داد: مشکل ما بحث ضوابط حرفه‌ای است. تا زمانی که مدیران باشگاه‌ها حرفه‌ای وارد نشوند و برنامه چند ساله نداشته باشند این مشکلات را داریم. افراد با رؤیاهایی وارد فوتبال می‌شوند و بعد می‌بینند فوتبال جای سختی است و هزینه ها زیاد و درآمدها کم است. خیلی از حقوق باشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود و در نهایت آن سرمایه‌گذار فرار می‌کند. الان چرا در بازارهای بورس و طلا و... سرمایه‌گذاران وجود دارند، ولی چرا در فوتبال سرمایه گذار وجود ندارد؟ دلیلش این است که نرخ بازگشت سرمایه در فوتبال وجود ندارد. با یکسری از رؤیاها و عشق و علاقه سرمایه‌گذار وارد می‌شود، ولی وقتی نتیجه نمی‌گیرد فرار می‌کند. بعد از آنهم سرمایه‌گذار دیگر دوست دارد با اسم خودش کار کند. ما تا زمانی که حقوق فوتبال را پرداخت نکنیم و اجازه ندهیم درآمدهای خودش را داشته باشد، نه تنها این شرایط را داریم بلکه بدتر هم خواهد شد. به نظر شما اصلاً عاقلانه است؟ اگر شما سرمایه داشته باشید در بازار مسکن یا جای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنید یا فوتبال؟

وی درباره اینکه آیا بهتر نیست تعداد تیم‌های لیگ برتری کاهش یابد، گفت: به نظرم باید به سمت کاهش تیم‌ها برویم، ولی به سرعت نمی‌شود و باید هر فصل یک یا دو تیم را کم کنیم. این هم به تصمیم هیئت رئیسه برمی‌گردد که بعد از انتخابات تعدادشان مشخص شود. ان‌شاءالله طرح را ببینند و اگر مصوب کنند ما می‌توانیم به این سمت برویم. این چیزی نیست که کمیته مسابقات مصوب کند، ما پیشنهاد می‌دهیم و هیئت رئیسه سازمان لیگ تأیید و سپس در هیئت رئیسه فدراسیون تصویب می‌شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: طرح ما به حدی رسیده که نهایی کنیم؛ کامل نیست و ادعای نداریم ولی باید گمانه‌زنی‌های بیشتری انجام دهیم. نفرات زیادی در کم شدن یا زیاد شدن تیم‌ها تأثیرگذار هستند؛ باید بحث کارشناسی انجام دهیم.

مهدی درباره مشکلات ورزشگاه‌های لیگ دسته اول نیز گفت: ورزشگاه‌های تالش و بابل مشکلات اصلی دارند و امیدواریم به روز مسابقات برسند، در غیر اینصورت باید از آنها بخواهیم در شهرهای دیگر بازی کنند. بازی‌ها از دوم شهریور شروع می‌شود و تقریباً اردیبهشت یا خرداد ماه سال بعد به اتمام می‌رسد.

وی در مورد سهمیه تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: باید حتماً لیگ‌مان قبل از اینکه AFC از ما نمایندگان‌مان را بخواهد لیگ‌مان تمام شود. امروز هم جلسه‌ای در این خصوص داریم و ان‌شاءالله به نتیجه نهایی برسیم نوع اهدای سهمیه را هم اعلام خواهیم کرد.

بوستانی: سهیل مهدی من را از مراسم قرعه‌کشی بیرون کرد / 15 سال است که یک تیم به نام استقلال ملاثانی داریم