دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

وزارت علوم در راستای مساله محوری و حل مسائل کلیدی کشور اقدامات و برنامه هایی را برای دانشگاه ها تعریف کرده که برخی از آن ها یا در حال اجرایی شدن است و یا به زودی اجرایی می شود.

قم - آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، استفاده یک سوم وجوهات شرعی برای زلزله زدگان خوی را مجاز دانستند.

دبیرخانه طرح اندیشه تمدن ساز، آغاز به کار مجدد طرح اندیشه تمدن ساز در دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ما باید با تغییر سیستم مدیریت دانشگاه، سهم دانشجویان را در تصمیمات مربوط به خودشان افزایش دهیم.

وزیر علوم با صدور حکمی رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورهای آسیای شرقی، استرالیا و نیوزلند (مستقر در مالزی) را منصوب کرد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به ضرورت تغییرات در آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی گفت: در حال اعمال این تغییرات با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

جزئیات تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) پردیس‌های بین‌المللی کیش، ارس، کاسپین و خلیج فارس دانشگاه تهران اعلام شد.

سمنان - وزیر علوم با بیان اینکه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از مسائل مهم امروز در کشور است، گفت: توسعه هسته‌های فناور برای اشتغال دانش آموختگان در دستور کار قرار دارد.

دستیاران تخصصی بالینی جهت ثبت درخواست جدید میهمانی و یا پیگیری و در صورت اعلام نقص توسط دانشگاه اصلاح اطلاعات و مدارک می توانند از طریق سامانه میهمانی اقدام کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: اخذ هزینه لغو تعهد آموزش رایگان مبتنی بر قانون بوده و در چارچوب مقررات حاکم بر آموزش عالی است.

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه اردوی راهیان نور دانشجویی با عنوان «بهشت خاکی 12» را برگزار می‌کند.

مهلت ثبت‌نام وام دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران متقاضی دریافت وام تحصیلی نیمسال دوم 1402-1401 اعلام شد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان به منظور همکاری در تأمین مسکن نخبگان و اعضای هیأت علمی منعقد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از برگزاری مسابقات و اکران فیلم‌های منتخب جشنواره تئاتر و فیلم فجر در دانشگاه تهران خبر داد.

جزئیات برنامه زمان‌بندی حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال دوم 1402-1401 اعلام شد.

سمنان - وزیر علوم تحقیقات و فناوری کابینه سیزدهم گفت: این وزارتخانه پیگیر ایجاد صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت از تولید علم و ثروت در کشور است.