پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از یک کارگزار دانشیِ محض به یک کارگزار علمی و صنعتی تبدیل شده است.

در هفته گذشته آموزش عالی روزهای متنوعی را از سر گذراند، از عطش تقلب برخی داوطلب نماها در کنکور سراسری گرفته تا بازار داغ رشته های جدید دانشگاهی که باتوجه به اشتغال فارغ التحصیلان ایجاد شدند.

رئیس سازمان سنجش گفت: تاکنون 70 متخلف در کنکور 1401 شناسایی شده اند که به آن رسیدگی می شود.

تعداد 574 هزار و 751 داوطلب کنکور سراسری 1401 امروز جمعه 10 تیر رقابت خود را در گروه آزمایشی علوم تجربی آغاز کردند.

شیراز - زمزمه های تغییر مکان دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز انتقاد اساتید این دانشکده و بزرگان ادب فارسی را به دنبال داشته و این اتفاق از نگاه آنها، خسارتی جبران ناپذیر بر پیکره ادب فارسی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران از اعطای وام 20 میلیون تومانی به 120 دانشجوی متأهل دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری گفت: با تلاش عوامل امنیتی، انتظامی و قضایی تعدادی از فروشندگان سؤالات جعلی کنکور و وسایل الکترونیکی مرتبط با تقلب در کنکور، بازداشت شدند.

دفترچه سوالات کنکور سراسری 1401 در تمام پنج گروه آزمایشی بعد از برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

با اجرای تفاهم نامه وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی، امکان بیمه فراگیر تامین اجتماعی برای دانشجویان علوم پزشکی و لحاظ شدن دوران تحصیلی به عنوان سابقه بیمه فراهم شد.

مشاور وزیر ارتباطات ضمن اعلام اینکه امروز و فردا در حوزه های برگزاری کنکور محدودیت دسترسی به اینترنت اعمال می شود، گفت: به دلیل امنیت در برگزاری کنکور اطلاع رسانی لحظات آخر صورت گرفت.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی به دنبال اظهارنظر نمایندگان درباره تخلف پذیرش دندانپزشکی گفت: بی شک اگر تخلفی صورت گرفته با آن برخورد می کنیم اما قبل از هر چیز ابتدا باید تخلف اثبات شود.

مشهد مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش خراسان رضوی گفت: رقابت داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها در گروه آموزشی علوم انسانی، ریاضی و فنی امروز در 33 حوزه امتحانی در استان آغاز شد.

البرز - رئیس سازمان سنجش کشور گفت: در حوزه‌های امتحانی دستگاه آشکارساز نصب شده است و هر نوع وسایل الکترونیکی مانند موبایل و ساعت هوشمند شناسایی می‌شود.

البرز - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی از رشته‌ها همیشه متقاضی زیادی دارند و تا آن زمانی که این امر حل نشود امکان حذف کنکور وجود ندارد.

مشهد معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: همه دنیای می‌دانند پرچم مبارزه با ظلم و استکبار در دست ملت ایران است.

البرز - وزیر علوم با حضور در دانشگاه خوارزمی واقع در کرج به مقام شهدای گمنام در این دانشکده ادای احترام کرد.