پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

558 هزار و 140 داوطلب کنکور سراسری 1401 امروز پنجشنبه 9 تیر رقابت خود را در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز کردند.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری از دستگیری چند گروه خرید و فروش تجهیزات الکترونیکی با هدف اغفال داوطلبان کنکور خبر داد و گفت: این گروهها پس از شناسایی نهادهای امنیتی بازداشت شده اند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رصدخانه آموزش مهارتی به عنوان فضای نوین کسب و کار و عامل پیش‌برنده آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح ملی راه اندازی می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به سیاست افزایش ظرفیت دستیار تخصصی، از برگزاری آزمون پذیرش دستیار بومی توسط دانشگاه های علوم پزشکی، با نظارت وزارت بهداشت در سال جاری خبر داد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: فرصت انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم برای داوطلبان مجاز فردا 9 تیر به پایان می رسد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کاهش آمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در کشور نگران کننده است و باید در این خصوص فکر اساسی شود.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از اجرای دو برنامه ملی حوزه فناوری در این دانشگاه خبر داد.

وزیر علوم از روند برگزاری اولین روز آزمون سراسری سال 1401 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد که با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.

تمام دانشجویان پیام نور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند از تاریخ 10 الی 15 مردادماه سال جاری با مراجعه به سامانه گلستان جهت ثبت درخواست تغییر محل در آزمون ترم تابستان اقدام کنند.

فرصت ثبت نام متقاضیان پذیرش دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی - کاربردی مهر ماه سال 1401 تمدید شد.

حمایت از 30 شرکت دانش‌بنیان و فعال در زمینه تولید و توسعه شبیه‌سازهای آموزش پزشکی در کشور در نشست مشترک میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت آموزشی وزارت بهداشت مورد توافق قرار گرفت.

رئیس سازمان سنجش درباره پیش بینی زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 گفت: پیش بینی می شود نتایج اولیه در اواسط مردادماه به صورت کارنامه منتشر شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: هر داوطلبی که کد رهگیری دارد و به عدم صدور کارت معترض است، سازمان سنجش به موضوع رسیدگی می کند. پیش از این 92 هزار داوطلب متقاضی تغییر وضعیت بودند که تصحیح شده است.

سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اطلاعیه‌ای در خصوص ارز دانشجویی اعلام کرد: ارز دانشجویی از طریق بازار متشکل ارزی قابل پرداخت است.

مشهد مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رقابت 118 هزار و 678 داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در خراسان رضوی آغاز شد.