جمعه 28 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

قم - مدیرحوزه های علمیه بر لزوم ایجاد شورای فقهی و حقوقی زنان در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چون ارقام متفاوتی از جا به جایی و خروخ نخبگان ارائه می‌شود قرار شد که وزارت علوم و بنیاد نخبگان به کمک یکدیگر آمار دقیقی را تهیه کنند.

وزیر علوم در بازدید از حوزه کنکور سراسری سال 1401 درباره علت عدم ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور 1402 گفت: درباره مصوبه کنکور 1402 باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی بپرسید.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: نقد نمایندگان مجلس در اصلاحیه کنکوری شورا به اتفاق آرا تصویب شد و منتظریم بعد از برگزاری کنکور سال جاری توسط رئیس جمهور ابلاغ شود.

پنجاه و دومین دوره آزمون سراسری سال 1401 از صبح امروز چهارشنبه 8 تیر با آزمون گروه آزمایشی هنر و رقابت 161 هزار داوطلب آغاز شد.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: در روزهای برگزاری کنکور سراسری ورود دانشجویان و کارکنان به این دانشگاه ممنوع است.

دانشگاه ملی علوم و فناوری عمان نشریات و همایش های خود را در موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) ایران ثبت می کند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت گفت: ترم تابستانی 1401، برای دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی با همکاری معاونت آموزشی و دانشگاه علوم پزشکی مجازی برگزار می شود.

کارت شرکت در کنکور سراسری سال 1401 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است و داوطلبان تا ساعت 24 امروز 7 تیرماه 1401 فرصت دارند پرینت کارت خود را دریافت کنند.

راهنمای شرکت در کنکور 1401 شامل زمان برگزاری، مواد امتحانی، تعداد سوالات، مدت پاسخگویی و تعداد دفترچه ها و پاسخنامه های آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه های آزمایشی پنجگانه منتشر شد.

سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به دارا بودن رشته‌های علوم انسانی و رشته‌های مبتنی بر جامعه‌شناسی، می‌تواند در حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی کمک کار وزارت کشور باشد.

نتایج اولیه آزمون غربالگری چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی منتشر شد.

برای پذیرش دستیار تخصصی در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تعداد 4 هزار نفر ظرفیت در نظر گرفته شده و امسال تعداد یک هزار و 131 نفر نیز به سهمیه بومی مناطق محروم اختصاص یافته است.

وزیر علوم، بر توسعه و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها و همچنین تسهیل شرایط برای فرزند آوری و حمایت از دانشجویان متأهل تأکید کرد.

تعیین مواد امتحانی و ضرایب دروس آزمون‌های تحصیلات تکمیلی سال 1402 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با صدور حکمی مشاور عالی خود را منصوب کرد.