شنبه 15 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

براساس تفاهم نامه معاونت فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه شهید بهشتی پژوهش پیرامون موانع فرزند آوری بانوان دانشگاهی در راستای تحکیم خانواده و حمایت از جوانی جمعیت به این دانشگاه واگذار شد.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با اشاره به چالش پیری جمعیت ایران، گفت: تعداد دانشجویان متاهل متقاضی خوابگاه متأهلی 35 هزار نفر برآورد می شود.

رئیس دانشگاه تهران در جریان سفر به کشور عراق تاکید کرد که بهبود روابط بین‌دانشگاهی دو کشور ایران و عراق، یک هدفگذاری جدی دانشگاه تهران است.

هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی امتیاز فرزند در جذب اعضای هیات علمی را براساس ابلاغیه جمعیتی رئیس جمهور مصوب کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بهترین و آسان ترین راه دسترسی به خدمات بومی گزینی است چرا که استفاده از نیروهای غیر بومی و خارج از استان محل سکونت، میزان ماندگاری نیروها را به حداقل می رساند.

براساس بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دانشگاه ها تا 31 خرداد 1401 فرصت دارند گزارشی از اقدامات انجام‌شده خود را در خصوص تکالیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه کنند.

با اعلام مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت ثبت نام از داوطلبان به منظور شرکت در مصاحبه آزمون دکتری تخصصی این دانشگاه تمدید شد.

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: وجود حرم شریف امام هشتم در ایران یک نعمت الهی است و امیدواریم خداوند به برکت وجود آستان قدسی آن حضرت در خاک این کشور، مشکل‌های مردم ما را برطرف کند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از طرح این دانشگاه برای پذیرش مجازی 100 تا 200 هزار دانشجوی خارجی بدون حضور در ایران خبر داد و گفت: به دنبال اخذ مجوز از وزارت علوم هستیم.

دانشجویان دانشگاه های مازندران، گیلان و گلستان در دیدار با معاون فرهنگی وزیر علوم بر پرهیز از برخورد دستوری در امور فرهنگی، لزوم اصلاح آیین نامه های قدیمی کانون ها و شفافیت بودجه تاکید کردند.

وزیر نیرو در دیدار با وزیر علوم، مشکلات دانشگاه‌ها در رابطه با موضوعات مربوط به وزارت نیرو را مورد بررسی قرار داد و برای حمایت از پژوهش‌ها در حوزه نرم‌افزاری آب و برق اعلام آمادگی کرد.

مسابقه طراحی پوستر ویژه بیست و پنجمین دوره ازدواج دانشجویی از سوی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در دیدار با ابراهیم الدیلمی سفر یمن در ایران آمادگی ایران برای انتقال دانش و فناوری و جذب دانشجو از کشور یمن تاکید کرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی گفت: اعتباربخشی یکی از معتبرترین مدل های ارزیابی مبتنی بر کیفیت بوده و از آن به عنوان یک ابزار در راستای حفظ کیفیت آموزش پزشکی در کشور استفاده شده است.

سازمان سنجش آموزش کشور فهرست وسایل ممنوعه و وسایل مجاز برای داوطلبان کنکور سراسری سال 1401 را منتشر کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اصلاح سیاست‌ها و رویه‌های آموزشی در دانشگاه های کشور تاکید کرد.