شنبه 29 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

طرح ملی سیمای زندگی دانشجویان در قالب دو پرسشنامه «سبک زندگی» و «شیوع شناسی مصرف مواد و رفتارهای پرخطر و خشونت آمیز» بصورت پایش الکترونیکی، در دانشگاه های سراسر کشور اجرا می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم بخشنامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها در خصوص امتحانات پایان ترم و امتحانات تابستان ابلاغ کرد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: افزایش 90 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی دندانپزشکی که در جلسه ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور تصویب شد، نیاز به موافقت رئیس جمهور دارد.

مشهد دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: مسائل مادی جامعه و گرفتاری‌ها و نیازمندی‌ها همه جای خود محفوظ است اما باید در شرایط کنونی به فکر روان جامعه باشیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست عوامل اجرایی آزمون‌ها در استان سیستان و بلوچستان از حضور 66 هزار و 841 داوطلب در آزمون سراسری 1401 در این استان خبر داد.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری گفت: استفاده داوطلبان از هرگونه وسایل ارتباطی الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در زمان برگزاری آزمون سراسری ممنوع است و موجب محرومیت یک تا ده ساله می شود.

وزیر علوم از تصویب طرح تأسیس شبکه ملی آزمایشگاه‌ها در کمیسیون شورای‌عالی علوم تحقیقات و فناوری خبر داد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به طرح‌هایی در زمینه تغذیه دانشجویی گفت: این طرح‌ها نیازمند تصویب در مجلس و هیأت دولت است که پس از تصویب بسیاری از مشکلات دانشگاه‌ها رفع می‌شود.

چهلمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور تیرماه برگزار می‌شود، داوطلبان تا 8 تیرماه 1401 برای ثبت نام مهلت دارند.

امتحانات نیمسال دوم حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران از 16 خرداد آغاز شده و تا 9 تیر ماه در مدارس به صورت حضوری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس جزییات جلسه رئیس جمهور با وزرای علوم و بهداشت و برخی از روسای دانشگاه ها را تشریح کرد.

رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشگاه ایرانی و اسلامی با ایده جهانی بودن دانشگاه منافاتی ندارد و مخالف جهانی بودن دانشگاه‌های ایران نیستیم.

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: طرح تحول آموزش وزارت علوم، در راستای اسناد و قوانین بالادستی و سیاست‌های کلی علم و فناوریی توسط 150 نفر از متخصصان، تهیه شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدیدی از دانشگاه علم و صنعت از فعالیت‌های ساخت و تجهیز مرکز همایش‌ها، کتابخانه و مرکز اسناد امام رضا (ع) دانشگاه ابراز خرسندی کرد.

دانشگاه مذاهب اسلامی از طریق آزمون اختصاصی از میان طلاب شیعه و اهل سنت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو جذب می‌کند.