سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سخنگو هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: هنگام خرید بلیت برای اربعین پیام عدم موجودی به معنای نبود ظرفیت نیست صرفا بلیت‌ها به تدریج برای فروش ارائه می‌شوند.

نوآوری در ژنتیک حیوانات و محصولات زراعی، مواد شیمیایی، تجهیزات مکانیزه و سازمان مزرعه و... بهره‌وری را محور تقویت سیستم‌های کشاورزی جهان در دهه آینده خواهد بود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: با 48 درصد رشد در حوزه تولید ناوگان باری در دولت سیزدهم توانستیم اقدامات مهمی انجام دهیم و فروش بلیت‌های ترکیبی قطار کربلا از یک‌شنبه 10 صبح آغاز می‌شود.

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محور چالوس حدفاصل بیلقان تا سرودار و محدوده آتشگاه مسیر (جنوب به شمال) دارای ترافیک سنگین است.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به خالی بودن برخی از سدهای کشور گفت: دلیل بحران آب در برخی مناطق به دلیل کاهش بارندگی، کاهش بارندگی های موثر و افزایش دما و تبخیر بوده است.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جمهوری اسلامی ایران متضمن موفقیت سرمایه گذاری فعالان اقتصادی خارجی در مناطق‌آزاد 7 گانه ایران است و هرگونه سرمایه گذاری در ای

آزادسازی منابع ارزی همراه با افزایش تبادلات ارزی ایران با کشورهای مختلف شرق و غرب دنیا می‌تواند ثبات را به اقتصاد ایران بازگرداند.

بانک ملی پس از غیرشرعی دانستن وام اربعین به شرط سپرده‌گذاری قرضی توسط شورای فقهی بانک مرکزی اعلام کرد که مبالغ دو میلیون و پانصد هزار تومان سپرده‌گذاری وام اربعین قابل برداشت است.

بانک مرکزی در خصوص نحوه عمل با مؤسسات مالی و بانک های ناتراز اطلاعیه ای صادر کرد.

بانک تجارت همزمان با آغاز عزیمت زوار امام حسین (ع) به عتبات عالیات در اربعین حسینی، فرآیند فروش ارز به مسافرین را بدون اخذ کارمزد از متقاضیان آغاز می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با وجود افزایش 13 درصدی مصرف بنزین در سال جاری هیچ مشکلی برای تأمین و توزیع بنزین در کشور وجود ندارد.

وزیر نفت گفت: با وجود افزایش مصرف سوخت در کشور و رکورد شکنی ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌ها، از ماه گذشته (تیرماه 1402) صادرات گازوئیل نیز آغاز شده است.

فروش ارز به زائرین اربعین حسینی از روز شنبه 28 مردادماه در اپلیکیشن بله بانک ملی ایران آغاز می شود.

مدیر راه آهن جمهوری اسلامی گفت: افزایش ظرفیت تعداد صندلی‌ها به بیش از 600 هزار نفر به صورت رفت و برگشت هستیم و قیمت بلیت قطار چهار تخته و چهار ستاره از تهران _خرمشهر 390 هزار تومان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به احداث سد هراز در نزدیکی محل دفن زباله شهرستان آمل، وزارت نیرو باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آلوده شدن آب این سد پیش‌بینی کند.

بررسی وضعیت قیمت خودرو طی هفته جاری نشان می دهد که قیمت ها یا ثابت بوده اند یا به صورت جزئی با افزایش مواجه شده اند که البته هنوز هم مشتریان رغبتی به حضور در بازار ندارند.