سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سومین آئین شکرگزاری برداشت محصول استراتژیک عناب، صبح امروز در شهرستان خوسف خراسان جنوبی برگزار شد.

مهلت برگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان سال 1401 تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید شد که این مهلت شامل بهره مندی از معافیت های مالیاتی نیز می شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: در دولت سیزدهم برای نزدیک به 850 میلیارد تومان تسهیلات از سوی این صندوق ضمانت نامه صادر شد که نسبت به قبل رشد 59 درصدی را تجربه کرد.

پیش از این بخش خصوصی از معرفی نماینده حقوقی به محاکم محروم بود اما با الحاق یک‌بند به یکی از مواد طرح تأمین مالی و جهش تولید، اجازه استفاده از نماینده حقوقی به کلیه بنگاه‌های خصوصی اعطا شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در ارزیابی دستگاه‌های دولتی، دستگاه‌ها در چهار سطح معرفی می‌شوند، عالی، خوب، میانی و ضعیف.

لیدرهای خودرویی امروز وضعیت مثبت ضعیفی را تجربه کردند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال مشارکت مردمی در حوزه تعاون 44 هزار میلیارد تومان بود که برای افزایش سهم تعاون گران در بخش درآمد ناخالص ملی به 290 همت نیاز است.

مشهد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ظرفیت سد دوستی به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تأمین کننده آب شهرستان مشهد به نزدیک 9 درصد رسیده است.

عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد گفت: آغاز اجرای لایحه برنامه هفتم توسعه به مثابه پایان مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: در دولت سیزدهم، بیش از 5297 روستا با 307 هزار خانوار و 41 شهر با 94 هزار خانوار به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند.

مدیرکل صنایع پوشاک و نساجی وزارت صمت ضمن اشاره به رشد 17.1 درصدی این صنعت تا خرداد 1402 گفت: به دلیل کاهش کشتار شاهد افت تولید چرم بوده ایم.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران گفت: از سال 1400 دستمزد کارگرها گران شده است اما قیمت نان زیاد نشده است؛90 درصد هزینه‌های نانوایی از بازار آزاد تامین می‌شود.

خبرگزاری دوحه نیوز گزارش داد که در قالب یک ابر پروژه شهری، قطر روند ساخت 500 هزار واحد مسکونی را در یک منطقه در شمال غربی نیجریه آغاز کرده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه با اقدامات مختلف 50 درصد ناترازی برق بر پایه مصرف 1400 کاهش یافته است، گفت: کشور می‌تواند با روش‌های مختلف در کنار توسعه نیروگاه‌ها مصرف برق کشور را مدیریت کند.

توسعه نیروگاه ها یکی از مسائلی است که وزارت نیرو در دولت سیزدهم توجه جدی به آن داشته و برای افزایش ظرفیت آن گام های جدی برداشته است.

از ساعات پایانی شب گذشته روند تخلیه یک محموله نفت ایرانی که چند ماه پیش توسط آمریکا توقیف شده بود در ساحل تگزاس آغاز شده است.