سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

محور چالوس در مسیر و برگشت محدوده تونل کندوان ترافیک سنگین وجود دارد و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

کاهش حقوق گمرکی اقلام دارویی فصل 30 کتاب مقررات صادرات و واردات و کاغذ ترمال سونوگرافی از 4 به یک درصد ابلاغ شد.

بندرعباس - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان گفت: بیش از 180 هزار تن روغن خام خوراکی در مخازن بندر شهید رجایی بندرعباس ذخیره سازی شده است.

مسئولان سازمان غذا و دارو در حالی اعلام کرده‌اند که فعالیت سکوهای توزیع دارو غیرقانونی است که طبق مصوبه هیئت مقررات‌زدایی این سکوها نیازی به اخذ مجوز جدید ندارند.

نوید رجایی گفت: آزادسازی منابع تأثیر به سزایی در ارزش پولی ندارد و زمانی می‌تواند این ازادسازی معنا داشته باشد که معادل ریالی خرج نشده باشد ولی چشم انداز انتظارات را کاهش می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم براساس وعده خود در ایجادسالانه یک میلیون فرصت شغلی از ابتدای تشکیل تاکنون موفق به اشتغال‌آفرینی برای بیش از یک میلیون و 970هزار نفر شده است.

تبریز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به لزوم مدیریت مصرف آب و با تاکید بر رعایت الگوی کشت، سطح کشت گوجه فرنگی در استان را تا 50 درصد کاهش می یابد.

افزایش تولید کشاورزی در ایران بیشتر از طریق فشار بر منابع پایه و تخریب منابع بوده و سهم شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی کمتر از یک درصد است.

دوشنبه جلسه شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی کشاورزی برگزار می شود

برای بازدهی نمادهای بازار هم می‌توان تک سهم‌ها را مدنظر قرار داد و نمی‌توان یک صنعت خاص را به طور کل در بازدهی‌های مثبت روز آتی در نظر گرفت.

وزیر کار بر تحقق وعده دولت سیزدهم در ایجاد یک میلیون شغل سالانه تاکید کرد و گفت: طبق طرح جدید بر اساس شاخص‌های اقتصادی دهک‌بندی‌های یارانه مجدد بررسی و به مردم اعلام می‌شود.

بیت الهی گفت: در منطقه دماوند درمحدوده وقوع این زمین‌لرزه، ویلاسازی گسترده در جریان است که با توجه به عبور گسل مشاء انتظار می‌رودتا تجدیدنظری دربارگذاری‌ها وساخت و سازهای این منطقه قرار گیرد.

زمان حرکت قطار تهران - کربلا از مبدا تهران، در تاریخ‌های 31 مرداد، چهارم شهریور، 25 شهریور، 28 شهریور، یکم مهر و چهارم مهر در نظر گرفته شد.

اطلس مراتع کشور با اجرای پروژه ملی رقومی‌سازی محدوده‌های ممیزی مراتع و طرح‌های مربوط به آن تهیه می‌شود.

سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت ورود 109 قلم دارو و پاوربانک به کشور عراق در سفرهای اربعین 1402 خبر داد.

بازرس انجمن صنایع روغن نباتی گفت: تغییرات سود بازرگانی واردات انواع روغن خام باید از ابتدای سال 1402 لحاظ شود.