سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بانک مرکزی قطر اعلام کرد که در پایان ماه جولای حجم ارز خارجی این کشور به بیش از 66 میلیارد دلار رسیده است.

یک کارشناس انرژی به بیان توضیحاتی درباره لزوم اصلاح رویه اعطای یارانه انرژی به پتروشیمی‌های متانولی پرداخت و گفت: اعطای این یارانه باید منوط به توسعه زنجیره ارزش آنها شود.

دادگاه فدرال استرالیا امروز شرکت دل آمریکا را به خاطر اغوای مشتریان در ارائه تخفیف به پرداخت 10 میلیون دلار استرالیا معادل 6.46 میلیون دلار محکوم کرد.

موج گرمای شدید هوا در عراق طی روزهای گذشته حالا به پایتخت این کشور رسیده و باعث شده بغداد دمای بالای 50 درصد سلسیوس را تجربه کند.

رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی در هفته چهارم مرداد نشان داد، گرمای هوا قیمت تخم مرغ را ریزشی کرده است اما همچنان قیمت مرغ بالا است.

اتاق اصناف تهران اعلام کرد: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی بدون پروانه کسب امروز 25 مرداد 1402 در محل بازرسی و نظارت اصناف تهران طی مراسمی آغاز شد.

اصفهان - مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: امسال فروش بلیت در ایام اربعین صرفا از طریق دفاتر خدمات مسافری و آژانس‌های هواپیمایی است و هیچ گونه بلیتی به مقصد عتبات در فرودگاه عرضه نخواهد شد.

جوابیه سخنگو سازمان هواپیمایی در خصوص گزارش مهر مربوط به تخلف فروش بلیت‌های چارتری با قیمت‌های بالا در بازه زمانی اربعین است.

عباس آرگون گفت: بانک مرکزی توانسته به منابعی دسترسی پیدا کند که قبلاً به دولت ریال آن را پرداخت کرده است و از این منظر آزادسازی 6 میلیارد دلار پول بلوکه شده مثبت ارزیابی می‌شود.

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی کشور از تهیه «طرح مردمی‌سازی عرصه‌های منابع طبیعی» خبر داد.

سکه امامی نسبت به دیروز با کاهش نزدیک به 150 هزار تومانی مواجه شده و به کانال 27 میلیون تومان رسیده است.

رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت از خودروهای هیبریدی و تمام برقی تولید داخل بازدید کرد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی جزئیات سهام مازاد سهامداران بانک های خصوصی که مجمع آنها تاکنون برگزار شده است را اعلام کرد.

اخیرا سازمان هواپیمایی کشور طی بخشنامه ای رسمی فروش بلیت چارتری را طی بازه زمانی اربعین ممنوع اعلام کرد اما هنوز در برخی از سایت‌ها شاهد فروش بلیت چارتری به مقصد نجف با قیمت بالا هستیم.

بیش از 200 تشکل دانشجویی به گسترش بی رویه مناطق آزاد در کشور در نامه ای، اعتراض خود را به مقامات کشور اعلام کردند.

مرکز آمار اعلام کرد که عرضه گوشت قرمز در تیر ماه امسال کاهش 14 درصدی و عرضه گوشت طیور کاهش یک درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.