سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزارت اقتصاد دستورالعمل متنوع سازی روش های ورود سرمایه به کشور برای سپرده گذاری بلندمدت ارزی و سرمایه گذاری را آماده کرد.

سمنان - استاندار سمنان با بیان اینکه استفاده از پساب مورد نیاز برای صنعت و کشاورزی یکی از اولویت‌های استان است، گفت: در زمینه تامین پساب مورد نیاز استان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

ظرفیت کشور در تولید آبزیان فرصتی برای توسعه اقتصاد دریامحور بوده و در این راستا 300 سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های جزیره کیش مستقر شد.

ضوابط گمرکی جهت برگزاری پیاده‌روی اربعین شامل مواردی همچون چگونگی تشریفات گمرکی وسائط نقلیه، چگونگی تشریفات گمرکی کالاهای همراه موکب داران و میزان داروی مجاز همراه مسافر ابلاغ شد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران گفت: آمارهای افزایش تولید نشانگر تامین برق کافی برای صنایع کشور است.

اگر اتفاق خاصی در بازار سرمایه نیفتد انتظار می‌رود شاخص کل بورس این هفته هم نوسان خسته کننده‌ای را تجربه کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با راه اندازی فاز 11 پارس جنوبی دیگر مشکل ناترازی در بخش گاز نخواهیم داشت.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در گفتگو با شبکه جهانی جام‌جم از هموطنان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در ایران با ضمانت صندوق توسعه ملی دعوت کرد.

وضعیت بازار سرمایه هم از تعداد نمادهای منفی و هم از وضعیت ارزش معاملات به هیچ وجه خوب نیست.

به منظور تشریح فعالیت های صورت گرفته در وزارت کار امشب وزیر کار به برنامه صف اول می رود.

تردد روان در محورهای شمالی و محور شهریار - تهران دارای ترافیک سنگین است.

وزیر کشاورزی گفت: حوزه‌های بازرگانی، سرمایه‌گذاری، انتقال دانش و فناوری در بخش کشاورزی، نیاز متقابل طرفین است، ایران آمادگی دارد در موارد یاد شده داشته‌های خود را در اختیار طرف عراقی قرار دهد.

یک کارشناس اقتصادی بابیان اینکه یکی ازمشکلات فعلی رسوب کالا دربنادر وجود انحصار در واردات برخی از مواد غذایی است، گفت: این مسئله در برخی از اوقات شرایط بازار داخلی را با کمبود مواجه می کند.

سخنگو سازمان هواپیمایی گفت: به‌منظور اجتناب از بروز تخلفاتی نظیر فروش بالاتر از نرخ تعیین شده و صدور بلیت‌های جعلی توسط عده‌ای از دلالان از سایت‌های تایید شده اقدام به خرید کنید.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با 17 روز بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث همزمان با اربعین حسینی و هفته دولت موافقت کرد.

مشاور رئیس جمهور گفت: هدف از حضور مناطق آزاد ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری استان سلیمانیه عراق، جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری و تبادل گردشگر و توریسم است.