سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

شورای رقابت در مورد قیمت خودروها تصمیم جدید گرفت.

رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر خبر داد: 170 هکتار از اراضی تحقیقاتی حاصلخیز درجه یک و دو این مؤسسه در دو دهه اخیر برای توسعه شهری از دسترس خارج شده است.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات بذر ذرت هیبرید به 5 کشور خبر داد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران حد فاصل پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک گزارش شده است.

امسال برای اولین بار دولت اقدام به اعطای وام سفر اربعین کرده است، اگر چه این کار قابل تقدیر است اما ظاهر امر نشان می دهد وضعیت پرداخت این وام عادلانه نیست.

احتمال افزایش مجدد عرضه در معاملات روز سه شنبه وجود خواهد داشت.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی از بررسی مشکلات پایانه مرزی بازرگان خبر داد.

سوالات متداول و پاسخ‌های مرتبط در زمینه نحوه ثبت‌نام و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج منتشر شد.

اهواز - رئیس جهاد کشاورزی خوزستان سنتی بودن را یکی از مشکلات کشاورزی استان اعلام کرد و گفت: با افزایش نفوذ دانش در این عرصه می‌توان در راستای رفع این مشکل گام‌های مثبتی برداشت.

پروازهای اربعین از 27 مرداد آغاز می‌شود و با توجه به افزایش ایام عملیات اربعین نسبت به سال گذشته، این پروازها تا 20 شهریور ادامه دارد.

سخنگوی صنعت آب از افزایش 27درصدی ورودی سد ها نسبت به سال گذشته خبرداد.

برق منطقه ای در اطلاعیه اعلام کرد دلیل اختلال فنی و بروز حادثه آتش سوزی در قسمتی از تجهیزات پست برق 63کیلوولت شهریار در استان تهران، بخشی از ظرفیت تامین برق آن منطقه با محدودیت مواجه شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارتقای بهره‌وری و دانش‌بنیان شدن تنها راه نجات بخش کشاورزی در چالش‌های موجود است.

دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چکیده مهم‌ترین برنامه‌ها، راهکارهای اشتغال و کارآفرینی را در سه دهه گذشته منتشر کرد.

اسکندری گفت: برای پیک تابستان امسال با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توان عملی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از طریق ارتقای توان و رفع محدودیت واحدهای موجود بیش از 700 مگاوات افزایش یافته است.

رئیس موسسه تحقیقاتی اصلاح بذور کشور گفت: 73 هزار نمونه ژن گیاهی در مرکز تحقیقاتی اصلاح بذور کشور موجود است.