سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تبریز - رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: مصرف غیر اصولی کود اوره به صورت سرک در بهار به بخشی از مزارع گندم دیم در استان های شمال غرب خسارت وارد کرده است.

رییس کنفدراسیون صادرات با ارائه پیشنهادی به وزیر اقتصاد برای تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو گفت: صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی می‌توانند ارز مورد نیاز واردات خودرو را تامین کنند.

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر شمال - جنوب محدوده نساء و در محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت تردد روان است.

محمد غفوری گفت: دو ماهی است که به تبع نزولی بودن دلار شرایط آن چنان رونقی نداریم و بازارسرمایه هم در این وضعیت ریزشی است.

اصفهان - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از بهره‌برداری از باند دوم مبارکه - مجلسی - بروجن تا پایان سال 1404 خبرداد.

با وجود اینکه چندی پیش، وزیر اقتصاد از کاهش رسوب کالا در بنادر کشور خبر داده، اما انتشار اخباری همچون ماجرای رسوب 110 تن گوشت یخ‌زده برزیلی نشان از رسوب مصوبه دولت برای کالاهای رسوبی دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز پروازهای اعزام زوار اربعین حسینی از 27 مرداد خبر داد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: 10 درصد شالیزارهای گیلان به مرحله برداشت برنج رسیده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: اکنون 4 حلقه چاه فاز 11 پارس جنوبی تکمیل شده و تا پایان مردادماه امسال تولید زودهنگام از این فاز آغاز می شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در ارائه خدمات ارزی به زائران مراسم اربعین حسینی، امسال چهار بانک عامل نسبت به عرضه ارز اربعین به هر یک از متقاضیان 200 هزار دینار اقدام می‌کنند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: 75 درصد گاز کشور در 13 پالایشگاه گازی پارس جنوبی فرآورش شده و به خطوط سراسری تزریق می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دلایلی که مسبب افزایش قیمت در واحدهای ملی است به دلیل کاهش تولید مسکن بود زیرا؛ تولید مسکن به پایین‌ترین حد خود رسیده بود و سوداگری‌های زیادی در حال انجام بود.

یزد - فرماندار میبد از حل مشکل گاوداری‌های این شهرستان با واگذاری زمین و توافق بر سر قیمت آن با دامداران خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون ساخت و سازها با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد به طوریکه هم اکنون 1.5 میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده احداث می شوند.

رشت - مدیرعامل توزیع برق گیلان کاهش 200 مگاواتی برق به نسبت روز گذشته در استان خبر داد و گفت: شهروندان با مدیریت بهینه مصرف و قراردادن فضای اتاق در دمای آسایش، در مصرف برق صرفه جویی کنند.

دزفول - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از شکسته شدن رکورد خرید گندم در استان خوزستان خبر داد و گفت: امسال بیش از 2 میلیون تن گندم در خوزستان تولید شد.