سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

برق منطقه‌ای تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: باتوجه به شرایط جوی در منطقه نیروگاه شهید رجایی قزوین و وجود صاعقه و رعد و برق و طوفان، یکی از تجهیزات انتقال برق منطقه غرب تهران دچار اختلال شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از اتصال حدود 26 هزار شرکت به سامانه مودیان خبر داد.

وزیر اقتصاد گفت: در طول چهار ماهه اول سال 1402، نزدیک به 40 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شده که بیانگر رشد 2 برابری است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان اینکه قیمت طلا به ثبات نسبی رسیده است، گفت: تقاضا در بازار طلا 20 تا 40 درصد کاهش یافته و حتی عروس و دامادها هم به سمت خرید نقره و بدلیجات رفته اند.

اهواز - معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از یک‌هزار و 300 مشاور املاک فاقد مجوز در استان در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی گفت: این مرکز با استفاده از اساتید مجرب حوزه گمرک، در تلاش است تا در راستای آموزش کارگزاران خبره اقدام موثری انجام دهد.

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به انتشار غیرقانونی بخشی از اطلاعات محرمانه معاملات بازار سرمایه، از اخراج افراد خاطی خبر داد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید گندم با بیش از 2 میلیون و 300 هزار تُن افزایش نسبت به سال گذشته، به مرز 9 میلیون تن رسید.

سخنگوی صنعت برق از رشد 4 هزار مگاواتی (5.7 درصدی) مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد.

مرکز ملی رقابت ضمن اعلام اینکه «شورای رقابت صوت و تصویر فراگیر» یک شورای خودخوانده است، تاکید کرد که ساترا به دلیل وابستگی به صدا و سیما صلاحیت لازم برای تنظیم گری در بازار را ندارد.

روابط عمومی دولت استونی اعلام کرده است که این کشور به همراه لتونی و لیتوانی به طور مشترک اعلام کرده‌اند که می‌خواهند تا سال 2025 اتصال به شبکه برق روسیه را تمام خواهند کرد.

دولت روسیه اعلام کرد که بانک جی پی مورگان آمریکا این هفته انجام تراکنش‌های پرداخت برای بانک کشاورزی روسیه را متوقف کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مشارکت فعال بخش دولتی و خصوصی در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست را می‌توان از الگوهای موفق و از مصادیق امیدآفرینی اقتصاد صنعت پتروشیمی خواند.

مجری فاز 14 پارس جنوبی با اشاره به اینکه واحد 108 پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی تا زمستان امسال وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد، گفت: در این واحد، فرآیند استحصال گوگرد انجام می‌شود.

مهلت اسکان زلزله‌زدگان ترکیه در اماکن ترکیه نظیر خوابگاه‌ها به پایان رسیده است و دولت این کشور در حال مجبور کردن مردم زلزله‌زده برای ترک این اماکن است.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به خرید 700 تن برنج مازاد در استان گفت: خودکفایی در بخش برنج دور از انتظار نیست.