سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

صومعه سرا - استاندار گیلان با بیان اینکه بازار برنج استان مدیریت می‌شود، گفت: افزایش بهره وری از مسیر مکانیزاسیون کردن می‌گذرد.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قیمت گوشت قرمز دارای نوسان بسیاری بوده و پرداخت نرخ تورمی مابه‌التفاوت با قیمت پایه، شامل این یک قلم نمی‌شود.

سازمان راهداری با اشاره به وجود ترافیک سنگین در مسیر رفت و برگشت هراز از بارش باران در محور فیروزکوهخبر داد.

معاون رفاه وزارت کار گفت: دولت علاوه بر شارژ 80 هزار تومانی، مابه التفاوت نرخ تورم 11 قلم کالای اساسی مشمول خرید با کالابرگ الکترونیک بر اساس پایه قیمتی اردیبهشت را نیز پرداخت می کند.

وزارت اقتصاد جزئیات آمار املاک مسکونی سه بانک را منتشر کرد.

معاون توسعه راه‌ها و بزرگراه راه‌های کشور در خصوص تکمیل بزرگراه ایلام_ مهران گفت: امسال از این بزرگ راه به منظور کنترل ترافیک و تردد ضروری زائران استفاده خواهد شد.

سکه امامی نسبت به دیروز با کاهش قیمت 200 هزار تومانی مواجه شده و به 28 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است.

عضو کمیته فنی آبزیان گفت: بنا بر آمار سازمان شیلات ایران، حدود 5 سال قبل آمار تولید کنسرو ماهی تقریباً 500 میلیون قوطی در سال بود که با کاهش 50 درصدی بازار تقاضا، تولید نیز دچار افت شده است.

رئیس ستاد بیمه اربعین بیمه مرکزی گفت: همه افرادی که می خواهند در راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند تا بیمه شوند و در صورت نداشتن بیمه از مرز خارج نشوند.

بیش از 2 ماه از مرحله دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو می گذرد اما هنوز قیمت 4 محصول سایپا که در این سامانه عرضه شده بود، نهایی نشده است.

قیمت گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته تا حدودی کاهش پیدا کرده و از هر کیلو 95.800 تومان در هفته گذشته به 86.800 تومان در هفته جاری رسیده است اما تا قیمت مصوب هر کیلو 63هزار تومان، فاصله دارد.

روزهای اخیر در فضای مجازی اخباری مبنی بر محدودیت صنایع منتشر شده در حالی که طبق توافق وزارتخانه‌های نیرو و صمت صنایع نیم روز در هفته تعطیل و به جای آن جمعه می توانند فعالیت کنند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران با اشاره به گسترش روغن موتور تقلبی، گفت: با توجه به بالا بودن قیمت روغن موتور، سودجویان به صورت حرفه ای روغن موتور تقلبی را در قوطی های برندهای معتبر وارد می کنند.

نان قوت غالب مردم بوده و پس از 3 سال قیمت آن در بعضی استان‌های کشور افزایش یافته است؛ در مشهد نان بربری از 1,150 تومان با افزایش حدود 43 درصدی به 1,650 تومان در یک هفته اخیر رسیده است.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: تاکنون تعدادی از تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت نسبت به ثبت‌نام و ارائه عوارض اسقاط اقدام نکرده‌اند که شماره گذاری آنها متوقف شده است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه ساوه - تهران گزارش شده است.